Virksomhedsanalyse af Danish Crown

  • HHX 1. år
  • Afsætning B, Virksomhedsøkonomi A
  • 10
  • 15
  • 2636
  • PDF

Virksomhedsanalyse af Danish Crown

Rapport om Danish Crown.

Opgaven er skrevet i 2008.

Problemformulering
Danish Crowns slag til Tyskland har været faldende i år. Hvad kan Danish Crown gøre for at øge salget til Tyskland? Hvad kan Danish Crown gøre, hvis salget til Tyskland i nogen perioder ikke stiger? Jeg vil kort beskrive virksomheden Danish Crown. Derefter vil jeg lave en swot-analyse. Jeg vil analysere Danish Crowns marketingmix (produkt, pris, place og promotion). Jeg vil til sidst lave en omverdensanalyse. Min vurdering danner grundlag, for den beskrivelse og analyse jeg har lavet af virksomheden.

Indhold

1 Indledning
2 Problemformulering .4
3 Metodeafsnit 4
4 Virksomhedsbeskrivelse af Danish Crown .4
5 Danish Crowns marketingmix .5
5.1 Produkt .5
5.2 Pris 5
5.3 Distribution 6
5.4 Promotion 6
6 Omverdensanalyse 6
6.1 Nærmiljø 6
6.2 Fjernmiljø 7
7 Vurdering 7
8 Konklusion 8

Uddrag

1 Indledning
Jeg har valgt at skrive om Danish Crowns salg til Tyskland. Danish Crowns salg har været faldende i år. Jeg vil analysere virksomheden og til sidst vurdere, hvordan Danish Crown kan øge salget og hvilke andre muligheder de har for at øge deres salg, hvis de i en periode ikke kan sælg effektivt til Tyskland.

3 Metodeafsnit
Jeg vil kort beskrive virksomheden Danish Crown. Derefter vil jeg lave swot-analyse for at se virksomhedens stærke/svage sider, deres muligheder og hvem der truer dem. Jeg vil analysere deres marketingmix. Til sidst vil jeg lave en omverdensanalyse for at se, hvad der påvirker virksomheden og på hvilke måder det påvirker dem. Min vurdering danner grundlag, for den beskrivelse og analyse jeg har laver af Danish Crown.

4 Virksomhedsbeskrivelse af Danish Crown
Danish Crown er en produktionsvirksomhed. De producerer selv de varer, de sælger. Virksomheden forarbejder råvarer til færdige produkter, som herefter sælges til kunderne. Deres hovedopgaver er at udvikle produkter, som kunderne finder interessante, at fremstille produkterne ved at omdanne råvarer til færdigvarer til lavest mulig omkostninger og at levere produkter til kunderne i rette mængde, i rette kvalitet og til tid. Danish Crown er en dansk, internationalt orienteret fødevarevirksomhed med produktion og salg af fersk svine- og oksekød. Danish Crown er Europas største og verdens næststørste svineslagteri. Danish Crown er verdens største kødeksportør. Danish Crown er et andelsselskab. Danish Crown er ejet af 13.500 danske landmænd, der leverer svin og kreaturer til virksomheden. I andelsselskabet har hver andelshaver en stemme. Stemmen kan bruges, når andelshaverne vælger andelshaver til bestyrelsen. Jeg ... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af Danish Crown

[4]
Bedømmelser
  • 14-06-2010
    Perfekt opgave, den giver næsten alt det man har brug for om Danish Crown + extra! Thanks..
  • 11-11-2011
    Fint skal det være også i disse tider
  • 06-05-2013
    Givet af HHX-elev på 3. år
    en meget god og beskrivende opgave
  • 12-10-2011
    Givet af Folkeskoleelev i 9. klasse
    God inspiration må man sige..