Danish Crown
- HHX 2. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 15
- 2230
Danish Crown
Problemformulering
Vi har i gruppen valgt at skrive om Danish Crown.
Vi vil undersøge deres regnskab.
Vi vil også undersøge hvordan Danish Crown markedsføre sig, og hvilke vare det drejer sig om.
Vi vil finde ud af hvilke konkurrenter de har.
Vi vil undersøge hvordan virksomheden henholdsvis eksportere- importere, og hvilke varer det drejer sig om.
Arbejdsspørgsmål
• Hvad er Danish Crowns historie?
• Hvad er deres ide- grundlag?
• Hvordan er deres økonomi?
• Hvordan har De markedsført sig?
• Hvordan er deres konkurrenceforhold?
Indhold
Indledning 2
Problemformulering 2
Problemformulering 3
Arbejdsspørgsmål 3
Metode 4
Virksomheds profil 5
Historie 6
Værdier 6
Moder- og datterselskaber 8
Ide grundlag. 9
Hvad for nogle konkurrenter har danish crown? 10
Markedsføring 11
Miljø 12
Danish crown eksport og import 13
Eksporten 13
Importen 14
Danish crown økonomi 15
Generelle koncernforhold 16
Konklusion 17
Kildefortegnelse 18
Uddrag
Historie
Det første danske andelssvineslagteri blev oprettet i 1887 i Horsens. I de næste 40-50 år blev en lang række andelssvineslagterier oprettet.
I 1960 begyndte de så at fusionere for bedre at kunne klare opgaver som salg, markedsføring og produktudvikling.
I 1998 fusionerede Danish Crown med Vestjyske slagterier, og i 2001 fusionerede de med Steff Houlberg.
Værdier
Da Danish Crown er en af verdens førende fødevareproducenter stræber de efter at være foran konkurrenten. For at opnå det, bruger de følgende principper:
---
Ide grundlag.
Danish Crown blev oprettet på bag grund af det var for dyrt for hver enkelt landmand selv at slagte deres grise, og dette blev Ide grundlaget baseret på.
Der var mange landmænd der var villige til at slå sig sammen og lave et slagteri hvor de kunne slagte deres grise. Dette ville give dem mange fordele, som at ...
---
Danish Crown eksport og import
Eksporten
Danmark er verdens største eksportør af svinekød.
Danish Crown har ca. 90% af markedet I Danmark og ca. 90% af produktionen bliver eksporteret. Dansk svinekød bliver eksporteret til 130 lande. To tredjedel af eksporten går til EU-lande, hvor Storbritannien, Tyskland, Italien og Frankrig er de største kunder. Den sidste tredjedel går til lande uden for EU hvor Japan, USA og Rusland er de største kunder... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind