Danish Crown | Analyse

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 2
  • 692
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Danish Crown | Analyse

Opgaven indholder en beskrivelse af Dansih Crown, og hvilke vækststrategier de vælger.

Opgaveformulering

1. Analyser hvilke vækststrategier Danish Crown anvender og argumenter herfor?
2. Analyser hvilken konkurrencestrategi Danish Crown anvender og begrund dit svar?
3. Vurder hvordan Danish Crowns valg af konkurrencestrategi vil påvirke virksomhedens fokus på procesinnovation i forhold produktinnovation
4. Vurdér hvilke eksportmotiver, der har ligget til grund for Danish Crowns eksport og begrund dit svar

Uddrag

I artiklen '' Danish Crown i kamp mod Amerikansk gigant om det polske kødmarked'' køber Danish Crown 23 % af den børsnoterede virksomhed Soloków, som stadig fortsætter som en selvstændig virksomhed. Jeg mener ud fra artiklen at Danish Crown forsøger at øge deres vækst via vækst ved integration og derunder horisontal integration. Jeg mener det er denne vækst strategi, fordi at virksomheden udvider sine aktiviteter på samme niveau i forsyningskæden.
I en anden artikel '' Danish Crown udvider i Sdr. Felding'' planlægger Danish Crown at udvide deres produktion så de kan sælge mere af deres nuværende produkter. Det vil i så fald være markedspenetrering, hvor man ønsker at øge sit salg på det nuværende marked med de nuværende produkter.
Men ikke nok med det, så snakker de også om at komme med nogle nye produkter i deres grill serie, Grill'it. På den måde kommer der nye produkter til den nuværende målgruppe, og til det bruger man vækststrategien produktudvikling.
De to vækststrategier, markedspenetrering og produktudvikling tager begge udgangspunkt i at øge virksomhedens vækst på det nuværende marked, det gør at der ikke er så stor chance for at det kan gå... Køb adgang for at læse mere

Danish Crown | Analyse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.