Promotion | Noter | Afsætning A

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 3
  • 1639
  • PDF

Promotion | Noter | Afsætning A

Disse noter handler om begrebet promotion beskriver forskellige aspekter og modeller m.m. i forbindelse hermed.

Indhold

Promotion
Kommunikationsprocessen
Promotionformer
Personligt salg
Direct marketing

Uddrag

Promotion

Promotion er de aktiviteter, virksomheden tager i brug når den ønsker at påvirke kunder, så virksomheden opnår eller sikrer en bestemt adfærd hos disse kunder. Det er vigtigt at man finder det helt rigtige produkt og vælger den rette målgruppe, finder den rigtige pris og finder ud af hvordan det skal distribueres. Virksomhedens ledelse tænker mest på at produktudvikle og producere, end hvordan det skal sælges. Der er mange forskellige måder at lave promotion på. Dem kan man se her i figuren, og på side 636 i bogen.
Promotion er en vigtig del af virksomhedernes marketingaktivitet. Det er ikke nok bare at producere og gøre det klar til forbrugeren eller kunden, det er også nødvendigt at forsynes forbrugeren med informationer der kan påvirke forbrugerens købsbeslutning nu eller i fremtidige købs øjeblikke. Nogle ... Køb adgang for at læse mere

Promotion | Noter | Afsætning A

[6]
Bedømmelser
  • 26-01-2015
    På trods af relativt velskrevne noter, er det blot ren afskrivning fra bogen. Gerne komme med nogle inputs - udover pensum. :-)
  • 03-02-2014
    modellerne gav et godt overblik samt en udmærket beskrivelse
  • 28-01-2015
    Kan helt sikkert bruges
  • 19-03-2014
    as da sd asd as da sd ad as d df asd as da ds