Noter: Kapitel 13 - Promotion

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 9
  • 3002
  • PDF

Noter: Kapitel 13 - Promotion

Noter til Promotion i Afsætning A. Noterne kommer rigtig godt rundt om "det 4 p". Der er 9 sider med noter til Promotion.

Indhold

Promotionparametren
Promotionsformer
Reklame
Sales Promotion
Public relation
Personligt salg
Direct marketing
On-line marketing og e-marketing
Promotionskampagnens faser
Budskab
Medieplanen

Uddrag

Promotionparametren:
- Promotion er en del af det samlede parameter-mix, der rettes mod en bestemt målgruppe.
- Promotion = de aktiviteter, virksomheden tager i brug, når den ønsker at påvirke kunder, så virksomheden opnår eller sikrer en bestemt adfærd hos disse kunder. = de aktiviteter der skal påvirke målgruppens købsadfærd. (S-O-R).
dvs. Promotion drejer sig om at kommunikere med målgruppen for at opnå en eller anden bestemt adfærd.
- Promotion indeholder: reklame, Sales Promotion, PR, Personligt salg, Direct marketing + online marketing
- Forskellige måder: Reklamegaver, reklamer, tilbudsaviser, bannerreklamer, hjemmesider, butiksudstillinger, konkurrencer, pressemeddelelser, sponsorering, sælgere... Køb adgang for at læse mere

Noter: Kapitel 13 - Promotion

[5]
Bedømmelser
  • 16-02-2015
    super god.. værd at læse
  • 22-01-2009
    rigtig super god inspriationskilde..
  • 24-06-2013
    Givet af HHX-elev på 3. år
    WAIJNML,KMCXE4WZXECR56TVYBUNIMO,P
  • 17-12-2007
    Fine noter