Noter: Kapitel 13 - Promotion
- HHX 2. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 9
- 3002
Noter: Kapitel 13 - Promotion
Noter til Promotion i Afsætning A. Noterne kommer rigtig godt rundt om "det 4 p". Der er 9 sider med noter til Promotion.
Indhold
Promotionparametren
Promotionsformer
Reklame
Sales Promotion
Public relation
Personligt salg
Direct marketing
On-line marketing og e-marketing
Promotionskampagnens faser
Budskab
Medieplanen
Uddrag
Promotionparametren:
- Promotion er en del af det samlede parameter-mix, der rettes mod en bestemt målgruppe.
- Promotion = de aktiviteter, virksomheden tager i brug, når den ønsker at påvirke kunder, så virksomheden opnår eller sikrer en bestemt adfærd hos disse kunder. = de aktiviteter der skal påvirke målgruppens købsadfærd. (S-O-R).
dvs. Promotion drejer sig om at kommunikere med målgruppen for at opnå en eller anden bestemt adfærd.
- Promotion indeholder: reklame, Sales Promotion, PR, Personligt salg, Direct marketing + online marketing
- Forskellige måder: Reklamegaver, reklamer, tilbudsaviser, bannerreklamer, hjemmesider, butiksudstillinger, konkurrencer, pressemeddelelser, sponsorering, sælgere... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind