Analyse af Novo Nordisk

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 9
  • 2482
  • PDF

Analyse af Novo Nordisk

Case om Novo Nordisk fra 2010.

Opgaven indeholder virksomhedsbeskrivelse, strategisk analyse herunder Værdikæden, virksomhedens idé, produktportefølje og produktlivscyklus samt omverdensmodellen, virksomhedens internationaliseringsproces og konkurrencesituationen på det globale marked. Opgaven indeholder også en konklusion på hele opgaven.

Lærers kommentar

Rigtig flot opgave.

Indhold

Virksomhedsbeskrivelse
Strategisk analyse
Primæraktiviteter
Indgående logistik
Produktion
Udgående logistik
Markedsføring og salg
Støtteaktiviteter
Virksomhedens infrastruktur
Menneskelige ressourcer
Teknologi
Indkøb
Virksomhedens idé
Produktlivscyklus (PLC)
Produktportefølje
Omverdensmodellen
Virksomhedens internationaliseringsproces
Konkurrencesituationen på globale marked

Uddrag

Virksomhedsbeskrivelse
Novo Nordisk blev etableret i 1922 af August og Marie Krogh. Novo Nordisk er opdelt i en todelt ledelsesstruktur, som består af bestyrelsen og koncerndirektion. Den øverst ledende er Lars Rebien Sørensen. Novo Nordisk er en A/S virksomhed. I december 2008 havde Novo Nordisk mere end 27.068 medarbejdere i verden. Alene i Danmark havde Novo Nordisk 13.050 medarbejdere i december 2008... Køb adgang for at læse mere

Analyse af Novo Nordisk

[19]
Bedømmelser
  • 14-12-2011
    Den er ikke særlig informerende. Nok kommer skribenten ind på ovennævnte moddeller, men det er reproduceret mere fra en lærebogen, end der er indhold om virksomheden. Opgaven kan bruges til at hente inspiration til hvilke modeller der kan bruges - men de er meget ringe bearbejdet
  • 13-12-2013
    Givet af HHX-elev på 3. år
    ualmindelig redegørende opgave og mangel på kildeangivelser. Der bruges flere kræfter på at redegøre for modellerne end anvendelse - ubrugeligt.
  • 17-09-2015
    Givet af HHX-elev på 3. år
    3wegjnwaekgnerikgjnæwoiekrgjnwæoeklg
  • 15-09-2014
    ...........................