Analyse af Novo Nordisk
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 10
- 9
- 2482
Analyse af Novo Nordisk
Case om Novo Nordisk fra 2010.
Opgaven indeholder virksomhedsbeskrivelse, strategisk analyse herunder Værdikæden, virksomhedens idé, produktportefølje og produktlivscyklus samt omverdensmodellen, virksomhedens internationaliseringsproces og konkurrencesituationen på det globale marked. Opgaven indeholder også en konklusion på hele opgaven.
Lærers kommentar
Rigtig flot opgave.
Indhold
Virksomhedsbeskrivelse
Strategisk analyse
Primæraktiviteter
Indgående logistik
Produktion
Udgående logistik
Markedsføring og salg
Støtteaktiviteter
Virksomhedens infrastruktur
Menneskelige ressourcer
Teknologi
Indkøb
Virksomhedens idé
Produktlivscyklus (PLC)
Produktportefølje
Omverdensmodellen
Virksomhedens internationaliseringsproces
Konkurrencesituationen på globale marked
Uddrag
Virksomhedsbeskrivelse
Novo Nordisk blev etableret i 1922 af August og Marie Krogh. Novo Nordisk er opdelt i en todelt ledelsesstruktur, som består af bestyrelsen og koncerndirektion. Den øverst ledende er Lars Rebien Sørensen. Novo Nordisk er en A/S virksomhed. I december 2008 havde Novo Nordisk mere end 27.068 medarbejdere i verden. Alene i Danmark havde Novo Nordisk 13.050 medarbejdere i december 2008... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind