Virksomhedsanalyse af Novo Nordisk

  • EUX 1. hovedforløb
  • Virksomhedsøkonomi B
  • Godkendt
  • 4
  • 767
  • PDF

Virksomhedsanalyse af Novo Nordisk

Her finder du en analyse af virksomheden Novo Nordisk. I analysen tages der primært udgangspunkt i virksomhedens interne forhold, såsom idegrundlag, ejerskab og karakteristika.

Spørgsmålene, der besvares i denne opgave, er baseret på følgende problembeskrivelse:
Novo Nordisk er en dansk produktionsvirksomhed, der producerer insulin, blødermedicin og væksthormoner. Novo Nordisk er en af Danmarks største virksomheder og er børsnoteret. Som børsnoteret virksomhed må Novo Nordisk gøre sig tanker om sin afvejning mellem at skabe shareholder value eller stakeholder value.

Opgaven er skrevet i 2016.

Indhold

1. Hvad er Novo Nordisk' idégrundlag?
2. Hvilke særlige karakteristika har Novo Nordisk?
3. Hvad er en børsnoteret virksomhed?
4. Hvilke interessenter har Novo Nordisk?
5. Hvem ejer Novo Nordisk?
6. Må en virksomhed tjene penge på at sælge medicin?
7. Er Novo Nordisk' mål at skabe størst mulig profit?

Uddrag

1. Hvad er Novo Nordisk' idégrundlag?
Vision
Novos vision er at kunne yde bidrag der betyder noget til forskning og udvikling, som gør folkets helbred og velfærd meget bedre.

Mission
Novos mission er at deres virksomheder skal skabe forretningsmæssige resultater i verdensklasse. Dette skal ske ved hjælp af forskningsbaserede produkter og ydelser, der kan forbedre bekæmpelsen af sygdomme og hvordan man udnytter ressourcerne i naturen.

Novo vil også gerne kunne fremme universiteternes og hospitalernes forskning ved sundhedsvidenskab og bioteknologi. Dette skal ske under udviklingen af kundskabsmiljøet, ... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af Novo Nordisk

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.