Netto | Afsætning A

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 13
  • 3312
  • PDF

Netto | Afsætning A

Afsætningsopgave omkring Netto.

Indhold

1. Segmentering 3
2. Købsadfærd for dagligvarer 4
3. Konkurrenceforhold på det danske marked 7
4. Positionering 10
5. Bilag 1 12

Uddrag

1. Segmentering
Udfra SMUK-modellen er jeg kommet frem til to målgrupper som Netto skal rette næsen imod. Disse er folk der har en hvis Miljø-indstilling, er kvalitetsbevidste, skal være enlige og være i mellem 18-25 år. Dette er valgt, fordi denne målgruppe er ret stor. Der er mange unge mennesker, og alle unge mennesker vil gerne have kvalitetsprodukter. Dog er dette ikke altid muligt, da priserne på fødevare er utrolig høje for tiden. Derfor er priserne lidt højere i eksempelvis Bilka og Føtex, og derfor smutter de i Netto, og foretager deres indkøb, samtidig med at de kan få mange forskellige økologiske varer. For i Netto er varerne billige og Netto sætter meget ind på økologien. Denne alders gruppe er også relativ let at påvirke, så derfor skal der ikke bruges enorme summer for at få dem til at prøve nogle nye produkter. Og denne målgruppe har heller ikke mange penge, da de ofte lever på SU under deres uddannelse, og derfor bliver de nødt til at handle i de mindre butikker, men hvor man også kan få gode produkter, til en overkommelig pris. Og da det samtidig også er blevet trendy at spare penge og redde miljøet er Netto lige butikken for disse... Køb adgang for at læse mere

Netto | Afsætning A

[12]
Bedømmelser
  • 07-03-2010
    Super opgave lige hvad jeg manglede.
  • 05-04-2011
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Rigtig god og informativ opgave
  • 20-11-2016
    Helt ok opgave, som dækker det basale
  • 23-07-2013
    Super hjælp til min egen opgave om netto