Sammenligning og vurdering

I opgaveformuleringen bliver du bedt om at lave en sammenlignende analyse, fortolkning og vurdering af de to kampagnefilm. Herunder hjælper vi dig med at sammenligne og vurdere, hvordan de to kampagnefilm bruger humor til at formidle deres budskab. 

Begge film formidler budskaber, der er velkendte i forvejen

Begge kampagnefilm er såkaldte narrative kampagnefilm, dvs. de fortæller begge en lille historie. Deres grundlæggende formål er også meget ens. Det vil begge ændre vores adfærd i en mere ansvarlig retning.

Begge kampagnefilm har desuden det til fælles, at de leverer budskaber, som alle har hørt i forvejen. Der er ingen, der bliver overraskede over at høre, at det er mere sikkert at cykle med hjelm end uden. 

Der er heller ingen, der har levet siden mart...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind