Værdikæden i produktionsvirksomheder
- HHX 1. år
- Virksomhedsøkonomi B
- Ingen givet
- 2
- 300
Noter: Værdikæden i produktionsvirksomheder
Indtjeningskurven er for optimistisk (negativ indtjening i intro og nedgangsfase).
Indhold
2.1 Strategisk profil
2.2 Valg af strategi
2.3 Porters Værdikæde
2.4 Fremstillingsteknologi
2.5 Sammenhæng: værdikæde – produktionsform
2.6 Livscyklus
Uddrag
2.1 Strategisk profil
Sammensætning af SWOT-elementerne for den enkelte virksomhed
2.2 Valg af strategi
Beskrivelse af konkurrencesituationen
Porters konkurrencestrukturmodel
Konkurrencestrategi
Omk.minimering (effektivisering, f.eks. Danfoss)
Differentiering (særpræg, f.eks. Ecco)
Fokus (et segment, f.eks. TEAM TRAVEL/BENNS)
2.3 Porters Værdikæde
Alle aktiviteter, der er med til at give produktet en værdi for kunden
Støtteaktiviteter: Struktur, menneskeressourcer, teknologi, indkøb
Primære aktiviteter: indgående logistik, produktion, udgående logistik, markedsføring/salg, service
Værdikædesystemet
En virksomheds værdikæde hænger sammen med leverandører, distributører og servicevirksomheders værdikæder... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind