Opgave 13.10 | Cool Shop | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • Godkendt
  • 7
  • 1531
  • PDF

Opgave 13.10 | Cool Shop | Afsætning A

Her finder du en besvarelse af opgave 13.10 til Afsætning A. Opgaven omhandler virksomheden Cool Shop og emnet "Virksomhedens fremtidige strategi". Besvarelsen indeholder et nærmere kig på virksomhedens idé og værdikæde samt hvilke strategiske muligheder de har, i form af deres vækststrategier og konkurrencestrategier. Herudover indeholder besvarelsen også et nærmere kig på e-handelstrappen og distributionsformen.

Opgaven stammer fra Trojkas opgavesamling (bind 1) til Afsætning A af Jenrich, Jepsen, Schmalz og Aarosin.

Lærers kommentar

Lidt for korte besvarrelser

Indhold

1. Hvilken ide bygger Cool shop på? 2
2. Hvilket led i værdikæden fokuserer Cool shop på? 2
2.1. Produktudvikling 2
2.2. Produktion 2
2.3 Markedsføring og salg 2
2.4 Service 3
3. Vækststrategi 3
3.1. Intensiveringsstrategi 3
3.2. Produktudvikling 3
3.3. Markedsudvikling 3
4) Analyser og vurder konkurrencefordele 4
4.1. At minimere omkostninger 4
4.2. At Differentiere sig/Udvælge de rigtige segmenter 4
4.3 Positionering 4
4.4. Konklusion 4
5. Konkurrencestrategi 5
5.1. Omkostningsfokus 5
6. E-handelstrappen 5
7. Hvorfor har Cool Shop valgt at sælge via. fysisk detailbutik 5
8. Forklar om Cool Shop følger ”Red ocean” eller ”Blue Ocean” 5

Uddrag

1. Hvilken ide bygger Cool shop på?

- Deres ide bygger på at de vil være et alternativ til de gamle butikker. De opbyggede cool shop på basis af ”de magiske fem bud” de ville være bedst på pris, service, information, tryghed og udvalg.

En ide skal opfylde 4 krav for at være bæredygtig:
- Kortfattet: En ide skal ikke være lang og dybdegående, den skal være kort og præcis. Det vil jeg sige at Cool shop ide den er. Når man læser deres ide ved man inden for meget få sekunder, helt præcist hvad deres mål er.

- Behov og ønsker: En ide skal også fortælle hvilke behov og ønsker de vil dække hos kunder. Cool shops ide fortæller meget præcist hvad de vil dække. De vil tilbyde deres kunder den bedste pris, service, information, tryghed og udvalg.

- Særpræg: En ide skal også altid indeholde en form for særpræg, for at kunderne kan huske dem. Det gør Cool Shops ide, i form af at de er så direkte omkring deres mål. Man kan overhovedet ikke være i tvivl om at Cool Shop er et godt sted at handle.... Køb adgang for at læse mere

Opgave 13.10 | Cool Shop | Afsætning A

[1]
Bedømmelser
  • 03-10-2016
    Rigtig god, kunne have været mere uddybende med flere modeller eventuelt.