Cool Shop - Segmentering | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 4
  • 1053
  • PDF

Cool Shop - Segmentering | Afsætning A

Opgave om begrebet segmentering. Opgaven tager udgangspunkt i virksomheden Cool Shop.

Indhold

- Redegør kort for, hvorfor virksomheder segmenterer (generelt):
- Redegør - ved hjælp af eksempler - for segmenteringskriterier på konsumentmarkedet (generelt)
- Angiv navnet på den virksomhed du har valgt at tage udgangspunkt i. Vælg en virksomhed, hvor du kan svare på det, du bliver bedt om!!!
- Analyser hvilke segmenteringskriterier ”din” virksomhed benytter. Begrund dit svar – gerne ved hjælp af eksempler.
- Analyser og vurder ud fra SMUK-modellen, hvilke af de mulige segmenter ”din” virksomhed skal satse på – og ja, det skal begrundes!

Uddrag

Redegør kort for, hvorfor virksomheder segmenterer (generelt):

Der ikke er ret mange virksomheder i dag der er i stand til at markedsføre sig til alle potentielle kunder da markedet er så stort som det er i dag. Mange har derfor valgt at begrænse sig så de derfor får en mere effektiv markedsføring.
Markedssegmentering er en opdeling af markedet i homogene grupper (det er så det vi kalder segmenter). Homogene grupper betyder, at man finder forbrugere med ensartede kendetegn, f.eks. alder, bopæl, køn, værdier, holdninger, livsstil, købsadfærd og forbrug. Som virksomhed er det godt at have mange forskellige segmenter da der så er mange segmenteringsgrupper at henvende sig til. Herunder er et eksempel på forskellige segmenteringsgrupper for en tøjbutik... Køb adgang for at læse mere

Cool Shop - Segmentering | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til Cool Shop - Segmentering | Afsætning A.