Las ventas del canal online representan más del 75% de nuestra facturación total - Spansk A - Eksamen 29. maj 2017 - HHX

Guldprodukter er udarbejdet af redaktionen på Studienet.dk
  • HHX 3. år
  • Spansk A
  • 12
  • 4
  • 1442
  • PDF

Las ventas del canal online representan más del 75% de nuestra facturación total - Spansk A - Eksamen 29. maj 2017 - HHX

Her finder du Studienets eksempelbesvarelse af "Las ventas del canal online representan más del 75% de nuestra facturación total", som er titlen på eksamen 29. maj 2017 for Spansk A på HHX. Det handler om et spansk firma, hvor salg online udgør størstedelen af deres omsætning.

"Las ventas del canal online representan más del 75% de nuestra facturación total" indeholder først vores besvarelse af alle 5 spørgsmål i delopgave 1, der handler om en tekst ved samme navn og dertilhørende billedmateriale. Alle spørgsmålene er så vidt muligt besvaret med 200 ord, for at du kan se eksempler på fyldestgørende svar for alle spørgsmål, såfremt du kun vælger at skrive om et enkelt. Derudover har vi givet et bud på oversættelsen i delopgave 2, der i dette tilfælde handler om e-handel og holdninger til det. Til sidst indeholder eksempelbesvarelsen vores bud på en løsning af opgave 3, der handler om at skrive en e-mail. Afsenderen er her en kunde som vil returnere et par sko, og modtageren firmaet Zapachic.

Spørgsmål
"Las ventas del canal online representan más del 75% de nuestra facturación total" indeholder følgende spørgsmål:

Opgave 1
Besvar på spansk højst 3 af følgende spørgsmål. Teksten skal inddrages. Besvarelsen skal fylde ca. 200 ord.
1. ¿Qué es Muitt Madrid y cómo surgió la idea de fundar la empresa? ¿Tienes planes de fundar tu propia empresa?
2. Según el texto, ¿cuál es el canal más importante para Muitt Madrid? En tu opinión ¿cuáles son las ventajas y desventajas de vender online? Apoya con argumentos.
3. Según Elena Peña, ¿por qué es importante respetar el canal físico también ¿Prefieres tú comprar online o prefieres probar el producto antes de comprarlo?
4. ¿Qué prioridades tiene la empresa Muitt para el futuro? En tu opinión, ¿cómo serán los hábitos de compra en el futuro?
5. Describe la venta internacional actual y futura de Muitt Madrid. ¿Cuál es el método más eficaz para atraer a nuevos clientes? Apoya con argumentos.

Opgave 2
Oversæt til spansk.
En international undersøgelse viser, at e-handelen kun udgør 15% af den samlede
detailhandel.
Mange amerikanske forbrugere foretrækker at købe tøj og sko i de fysiske butikker.
”Her kan jeg få professionel betjening af butikkens ekspedienter, og jeg kan se og prøve produkterne, før jeg køber dem”, siger en amerikansk kvinde, der deltog i undersøgelsen.
E-handelen var meget stor i Danmark i 2016, men de store indkøbscentre og stormagasiner håber, at vi følger den internationale tendens og vender tilbage til de fysiske butikker.
Mange store e-handelsvirksomheder har allerede åbnet fysiske butikker, især i Kina hvor mange mener, at e-handel er gammeldags.

Opgave 3
Løs på spansk nedenstående opgave. Der lægges vægt på en selvstændig og velstruktureret besvarelse.

Du har købt et par sko på nettet hos firmaet Zapachic. Du har haft skoene i et år, og de er nu ved at miste farven. Du skriver derfor en mail til virksomheden og forklarer problemet. Du mener, det drejer sig om en fabrikationsfejl og vil derfor gerne returnere skoene. Du vedhæfter kvittering og et billede af skoene.
Skriv på spansk mailen til Zapachic. Du skriver selv under.

Studienets kommentar

Hvis du vil have mere hjælp til, hvordan du bedst oversætter teksten i delopgave 2, kan du her se Studienets hjælp til oversættelse.

Hvis du har brug for mere hjælp til den grammatiske side af opgaven, anbefaler vi Studienets kompendium til spansk grammatik.

Las ventas del canal online representan más del 75% de nuestra facturación total - Spansk A - Eksamen 29. maj 2017 - HHX

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.