Case om Bobles - Internationalisering

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 7
  • 2253
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Case om Bobles - Internationalisering

Opgave i Afsætning A om virksomheden "BObles", som er skrevet til eksamenssættet fra Januar 2010, Systime (A+B) - Casen indeholder og besvarer følgende spørgsmål:

1. Redegør for Bobles internationalisering.
2. Analyser de faktorer i Bobles omverden, der påvirker virksomheden.
3. ”Det er på eksportmarkederne, der er store muligheder. Det er en af grundene til, at vi har formuleret en forretningsstrategi om at være et internationalt brand.”
Bobette Blædel, medstifter af Bobles
Diskuter Bobles strategiske muligheder.
4. ”Det har hele tiden betydet meget for os, hvilke butikker vi placerer vores produkter i”.
Bobette Blædel, medstifter af Bobles

Afslutningsvis: Analyser Bobles distribution.

Opgaven er skrevet i 2012

Lærers kommentar

En udmærket opgave, du skulle have været lidt mere dybdegående omkring nogle spørgsmål, men eller en ganske fin opgave.

Elevens kommentar

Som læreren siger, jeg kunne have gået lidt mere dybere inde i spørgsmålene og været lidt mere præcis ved at besvare dem.

I opgaven har jeg forsøgt at, anvende de vigtigste modeller der har været med til at, jeg har været i stand til at kunne besvare de 4 spørgsmål. Teorien er ganske udmærket anvendt.

Uddrag

Indledning:
For at forklare B0bles internationalisering har jeg valgt at kigge på born- global modellen, jeg har også taget et kig på nogle af de motiver virksomheden har haft for at eksportere. Jeg mener at ved at bruge disse modeller, og ved at kigge på materialet kan vi beskrive b0bles internationalisering på den bedst mulige måde.

Man kan beskrive B0bles internationalisering som den rigtige beslutning, da væksten har været positiv hvert eneste år. Allerede de første år af virksomhedens levetid blev de kontaktet af 30 forskellige eksportmarkeder, dog har de kun valgt at sige ja til 6 af dem, da de ikke helt kan følge med den store efterspørgsel, og ikke har den kapacitet der skal til at gå ind på de resterende 24 markeder. Indtil videre er b0bles inde på det australske, kinesiske, amerikanske, italienske, japanske, og selvfølgelig det danske hjemmemarked. Bobles har fra starten prioriteret meget højt for at få registreret deres produkter, og dermed minimere risikoen for at blive kopieret. Det betyder samtidig at virksomhedens eksport motiv var et eksternt reaktivt motiv, da de fik en række forespørgsler lidt uventet, ved nogle messer. Fra starten af har bobles haft vision og ambition om at være en international kendt brand som har en god kendskabsgrad. Dette krav har de simpelthen opfyldt ved at have fuldt fokus på designet som hele tiden skulle spille en central rolle i virksomhedsgrundlaget. B0bles er en vaskeægte born- global virksomhed, som betyder at de inden for de første 3 leveår har afsat deres produkter til mange lande. De blev som sagt... Køb adgang for at læse mere

Case om Bobles - Internationalisering

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.