Bobles - SWOT-analyse og strategi
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 10
- 5
- 818
Bobles - SWOT-analyse og strategi
Afsætningsopgave om Bobles hvor der blandt andet indgår en SWOT-analyse, værdikæde og strategiske muligheder.
Indhold
Virksomhedens eksportberedskab
Virksomhedens interne forhold
- SWOT-analyse
- værdikæde
Virksomhedens strategiske muligheder
- Generisk strategi
- Vækststrategi
- Vækststrategi
Kildeliste
Bilag
Uddrag
Virksomhedens eksportberedskab:
Virksomhedens eksportberedskab udtrykker virksomhedens forudsætninger for internationalisering. Det kan opdeles i 4 hovedområder, også kaldet de 4 interne p'er.
Produkt, produktion, personale og penge.
Bobles har et relativt bredt sortiment med gulvtæpper, lamper, væg sortiment, tumlemøbler, bøger og huler. Jeg antager at produktet er godt egnet til eksport, da de har fået 30 henvendelser fra forskellige lande, så det må være rimelig attraktivt.
Ledelsen har en god motivation, da de er ved at bygge et stærkt internationalt brand op. De har måske ikke den største erfaring da det er en relativ ny virksomhed der blev stiftet i 2005.
Bobles økonomi er blomstrende og med det har de den likviditet der skal til for at være eksportparate. De har en rigtig god likviditet i forhold til at der ikke er særlig mange ansatte i virksomheden. Deres bruttofortjeneste er steget fra 687.000 til 1.487.000 på bare 2 år. Så jeg antager de er klar til at skabe sig et internationalt brand.
Ud fra det jeg har forklaret har jeg antaget som en konklusion, at virksomheden Bobles er .... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind