Bodums internationalisering og vækststrategier | Afsætning B

  • HHX 2. år
  • Afsætning B
  • 7
  • 3
  • 1129
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Bodums internationalisering og vækststrategier | Afsætning B

Her finder du en analyse af virksomheden Bodum med fokus på deres internationalisering samt brugen af vækststrategier. Analysen af Bodums internationalisering omfatter eksportmotiver, eksportbarrierer og Uppsala-modellen. Analysen og vurderingen af Bodums brug af vækststrategier omfatter Ansoffs vækststrategier indenfor området intensivering.

Opgavebesvarelsen er udarbejdet med udgangspunkt i følgende artikler:
- Jyllands-Posten: Bodum vil fordoble milliardsalg, 19.03.2012
- Jyllands-Posten: Da kaffe blev trendy, 20.11.2011

Opgaven er skrevet i 2015.

Lærers kommentar

Flot inddragelse af fagbegreber i spm 1 - husk markedsudvælgelse og konklusion på spm 1. For at kunne vurdere, er du nødt til at analysere fordele/ulemper. Fordelen ved markedsudvikling er ... derfor er det en fordel for Bodum. Du kan med fordel nævne deres opkøb.

Indhold

1. Analyser Bodums internationalisering
2. Analyser og vurder Bodums vækststrategi

Uddrag

Analyser Bodums internationalisering.

Eksportmotiver:

Bodum er godt i gang med deres internationalisering, idet de allerede er på det europæiske og det Amerikanske marked. Bodum har visse eksportmotiver og har vokset sig stor på det franske, engelske, schweiziske og det amerikanske marked. Det er også her at Bodum har størstedelen af deres salg.

Deres interne proaktive eksportmotiver er at de har et unikt og stilsikkert produkt, som brygger en lækker kaffe, som er deres stempelkande bistro. De sigter også stærkt efter vækst og overskudsmål, idet virksomheden har satset på flere nye internationale markeder hvor de, med succes, har haft et stort mersalg. Bodums omsætning er fordoblet siden finanskrisen i 2008 og havde rundet 1 mia. kr. i 2012.

Deres eksterne proaktive eksportmotiver er at de har eksporteret fra det danske marked og nu har udvidet til andre store internationale markeder, så som Storbritannien, Frankrig, Schweiz og USA. De forsøger også at trænge ind på det kinesiske marked, men de skal først tilpasse sig for at komme ordentligt ind på markedet. Der er også sket en internationalisering på forbrugernes præferencer, hvilket gør det lettere for Bodum at sælge deres produkter i udlandet..... Køb adgang for at læse mere

Bodums internationalisering og vækststrategier | Afsætning B

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.