Afsætning Niveau B - Noter til alle kapitler med modeller
- HHX 2. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 121
- 10200
Afsætning Niveau B - Noter til alle kapitler med modeller
Trojka Afsætning Niveau B Notater til alle kapitler, med modeller inkl.
Elevens kommentar
Virkelig brugt tid på den!
Indhold
Kapitel 1
Kapitel 2
Kapitel 3
Kapitel 4
Kapitel 5
Kapitel 6
Kapitel 7
Kapitel 8
Kapitel 9
Kapitel 10
Kapitel 11
Kapitel 12
Kapitel 13
Kapitel 14
Kapitel 15
Kapitel 16
Kapitel 17
Kapitel 18
Uddrag
Kapitel 1 – Markedsføring i en succesrig virksomhed:
Koncept:
Ved en virksomheds koncept forstås et sæt retningslinier for virksomhedens drift og markedsføring. Et koncept kan også siges at være en ”køreplan” for virksomhedens drift.
De fem koncepter
Produktions konceptet - ca. 1850:
Produktions konceptet tager udgangspunkt i, at forbrugerne foretrækker produkter der kan købes i mange forretninger og kan købes til lave priser. Derfor er effektiv produktion nødvendigt. I dag relevant for virksomheder der sælger til fattige lande.
Salgskonceptet – ca. 1910:
Markedsføring efter salgskonceptet har som mål at skabe overskud gennem stort salgsvolumen, og markedsføringsføringen tager udgangspunkt i produkter der i realiteten er produceret. Derfor er det nødvendigt med en aggressiv reklame og salgsindsats. – det tekniske er i fokus
Mærkevarebegrebet – begyndelsen af 1900-tallet:
Ved en mærkevare forstås en vare, der udbydes i ensartet kvalitet, i ensartet emballage, og under ensartet navn – og som kan købes i alle branchens butikker. (coca-cola osv)
Markedsføringskonceptet – ca. 1970:
Markedsføring efter markedsføringskonceptet fokuserer på at skabe fortjeneste ved at tilgodese kundernes behov og ønsker. En sådan tankegang medfører bl.a., at produktudviklingen skal tage udgangspunkt i kundernes behov og ønsker. – kundes behov og ønsker er i fokus.
• Kundeorientering
• Koordinerede aktiviteter
• Måleopfyldelse
Skal alle realiseres gennem... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind