SWOT-analyse af Carlsberg
- STX 3.g
- Erhvervsøkonomi C
- 7
- 3
- 1167
SWOT-analyse af Carlsberg
Opgaven indeholder en SWOT-analyse af Carlsberg og en yderligere diskussion af hvordan man holder Carlsberg "oppe" under krisen 2008.
Uddrag
Strengthes:
- Carlsberg er et internationalt selskab med et godt og solidt varemærke. Der anvendes store økonomiske ressourcer for at styrke brandets globale position. Kendetegnet for brandet er god kvalitet og Innovation. Endvidere er Brandet så unikt at konkurrenterne ikke kan kopiere det overhovedet.
- Carlsberg har formået at blive sat i forbindelse med fodbold og øl, og dette givet Carlsberg en stor markedsandel på bryggeri markedet rundt omkring i verden.
- Koncernen har en solid indtjening og pengestrøm fra flere vesteuropæiske markeder, hvilket skaber grundlag for investeringer i mindre udviklede ølmarkeder.
- Carlsberg har ambitioner og visioner: de vil være de allerbedste på markedet og med de strategier de kører kan det godt blive en realitet. Og netop det har de opnået ved kan ses ved deres store kundetilfredshed.
- Opskrifterne for brygningen af Carlsbergs øl er ligeledes vigtigt da de er væsentlige for virksomhedens eksistens. Det er ressourcer, der er vanskelige for konkurrenterne at kopiere.
- Carlsbergs produktionsanlæg løbende opdateret, hvilket er af stor betydning for at kunne opretholde et vist effektivitetsniveau.
- Ledelsen må siges at være en vigtig styrke. Ledelsen tager risici og går ind på nye, uudforskede markeder i håb om at kunne blive markedsledende og drage fordel af at være den første på... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind