Carlsberg analyse

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 7
  • 2113
  • PDF

Carlsberg analyse

I opgaven bliver der disse spørgsmål besvaret:

1. Beskriv Carlsberg Groups idé og forklar virksomhedens koncept.
2. Gør rede for de elementer i værdikæden, som er vigtige for Carlsberg.
3. Analyser om Carlsberg er bedst i up-stream eller down-stream aktiviteterne.
4. I hvilken fase i produktlivscyklus (PLC) befinder øl sig i henholdsvis Danmark, Kina og Rusland?
5. Hvilken vækststrategi anvender Carlsberg?
6. Gør rede for de eksportmotiver som er fremtrædende i Carlsbergs internationaliseringprocess.
7. Analyser fordele og ulemper ved at benytte Baltika-brandet i eksporten.
8. Diskutér Carlsbergs sponsorering af fodbold.

Uddrag

Øl-producenten ”Carlsberg”s mission er at skabe værdifulde oplevelser for kunder og forbrugere . Dette gør de ved de mange tilbud og reklamer, som de fører. Oplevelserne vil jeg tro er fodboldkampene og andre sportsgrene, hvori øl'en er indblandet. Bl. a til EM er Carlsberg en af de store sponsorerer. Disse øl gør også at nogle folk kommer og ser sporten, selve oplevelsen med rus i blodet og de mange feststemte mennesker. Folk mener tit at man får det sjovere, når man får alkohol i blodet. Men oplevelserne kan også være selve smagsoplevelserne. Carlsberg har produceret mange forskellige special-øl, og der skulle gerne være en til enhver smag. Dette gør så at Carlsbergs målgruppe bliver bredere på mange punkter. Virksomheden fører markedsføringskonceptet, dette kan vi konkludere ud fra de faktorer at Carlsberg ønsker at opfylde kundernes behov og ønsker. ”De Gyldne Ord” som kaldes retningslinjerne fra J.C Jacobsen vil overbevise os om at man dengang førte produktionskonceptet pga. at man kiggede meget ind i virksomheden. Det hele drejede sig om produktet og kvaliteten af det de solgte. Dengang ”lyttede” man ikke til kunderne på samme måde, som man gør. I dag producerer man øl, efter hvad forbrugerne gerne vil have. Da den moderne verden hele tiden udvikler sig, gør det også at der hele tiden bliver produceret nye produkter såvel øl som cider. Dermed ikke sagt at produkterne ikke længere er af god kvalitet, men det betyder bare at deres retningslinjers ... Køb adgang for at læse mere

Carlsberg analyse

[3]
Bedømmelser
  • 23-09-2012
    Givet af HHX-elev på 2. år
    den er rigtig god, og var god inspiration til min egen opgave.
  • 17-01-2014
    Stor hjælp. Dog nogle mangler i analyserne
  • 01-03-2011
    Det er en kanon opgave ....