LEGO | Analyse

  • HHX 1. år
  • Afsætning B
  • 10
  • 4
  • 949
  • PDF

LEGO | Analyse

Analyse af Lego lavet i Afsætning A, herunder værdikædeanalyse og SWOT-analyse.

Indhold

Præsentation
Vi har valgt at analysere Lego med følgende modeller
SWOT
Konklusion
Kilder

Uddrag

Præsentation:
LEGO er en stor, dansk familieejet legetøjsvirksomhed. Deres hovedafdeling ligger i Billund. Navnet er en sammen trækning af ”Leg Godt”, og har 3 forskellige betydninger på latin ”jeg samler”, ”jeg sammensætter” eller ”jeg læser”. Disse betydninger, fik først rigtig betydning for cirka 40 år siden, da de skiftede deres trælegetøj ud med plastikklodser – legeklodser.
En legoklods er en plastikklods med knopper på, så man kan sætte dem sammen og bruge sin fantasi til at bygge.
Ole Kirk Christiansen overtog i 1895 et snedkerværksted i Billund. I 1924 brænder værkstedet ned, hvorefter han genopbygger det. I 1932 starter han produktionen af trælegetøj og i 1934 får firmaet navnet LEGO. I 1958 dør Ole Kirk Christiansen og firmaet afløses af sønnen Godtfred Kirk Christiansen. LEGO har nu 140 medarbejdere.
I 1968 åbner LEGO-land i Billund, og i 1985 er virksomheden vokset til 5000 medarbejder.
LEGOs mission er at inspirere og udvikle dem, der skal bygge fremtiden
deres vigtigste formål er at inspirere og udvikle børn til at tænke kreativt, ræsonnere systematisk og .... Køb adgang for at læse mere

LEGO | Analyse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.