Jysk redegørelse
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 10
- 5
- 1014
Jysk redegørelse
Opgaven omhandler 4 mindre opgaver. først en redegørelse over selve Jysk, dernæst en vurdering af deres kernekompetencer. Jeg kommer også ind på deres vækststrategier og sidst en konklusion af virksomheden.
Opgaven hører til pensum.
Lærers kommentar
Et stort 10 tal, næste gang ønskes dog mindre tekst og istedet flere tabeller, hvis der skulle fås 12.
Uddrag
Opgave 1:
JYSK har siden opstarten i 1979 opbygget mange stærke kernekompetencer. Navnet JYSK dækker den dag i dag over en koncern med cirka 1.600 butikker i 32 lande, der hovedsagligt ligger i Europa. Det har været med til at give dem den ”knowhow” indenfor salg og markedsføring de besidder i dag.
JYSK's største kernekompetence er en kombination af, hvordan de indkøber, sælger og markedsfører deres produkter. Man har i JYSK nemlig været rigtig gode til at indkøbe deres varer til billige priser, men har dog stadig bibeholdt visse krav om kvalitet. Produkterne bliver så solgt billigt til kunderne, hvilket er en af grundene til at de vælger JYSK frem for andre virksomheder. De kan så gennem deres markedsføring tilbyde kunderne gode produkter af god kvalitet, til en billig pris.
JYSK har opnået billige produkter ved at opkøbe rigtig store mængder ind, og på den måde ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind