Eksamensopgave Kommunikation/It - 1 ton mindre

  • HTX 1. år
  • Kommunikation/It C
  • Ingen givet
  • 14
  • 3710
  • PDF

Eksamensopgave Kommunikation/It - 1 ton mindre

Kommunikation/IT eksamensopgave på C-niveau om at mindske co2 udslippet.

Problemformulering
Kan vi få folk til at forbruge mindre co2
Få folk til at forstå konsekvenserne
Vil folk mindske udslippet for en værd pris
Valget af afsenderen, det skal passe med målgruppen
Få valgt det rette medie, så vi rammer målgruppen rigtigt

Indhold

Problemanalyse 4
Problemformulering 4
Problemafgrænsning 4
Tidsplan 4
Afsender 4
Modtager 5
Gallups kompas 5
Ideer 6
Skitsefase 6
Produktudvikling 7
Medievalg 7
Overordnede idé (den røde tråd) 8
Produktbeskrivelse 8
Aida modellen 8
Balance og det gyldne snit: 9
Det gyldne snit i billedet 9
Farver 9
Farver i plakaten 10
Endelige produkt 10
Kildekritik 11
Test 11
Diskussion og perspektivering 11
Konklusion 12
Bilags oversigt 12

Uddrag

Forord
Vi vil gerne sige tak til 1ton mindre kampagnen som har været meget behjælpelige med informationer, og som har givet os lov til at bruge deres logo på vores plakat, da den kun skulle bruges til intern brug.

Problemanalyse

VI udleder stadig mere og mere co2, og forskere fastslår at hvis der ikke bliver gjort noget ved det med det samme, vil vi snart stå overfor store klima ændringer. Vi kan bare se her i Danmark. Dagene med sne bliver mindre og mindre, og om et par år får vi måske ikke mere sne.
Her er en kurve der viser at Danmark er en af de store co2 syndere, når det gælder om co2 udslip pr. indbygger, og det er 3 gang højere end gennemsnittet på verdensplan 
Vi er dog stadig ikke oppe på niveau med f.eks. USA men hvis vi fortsætter på samme måde udleder vi snart lige så meget som dem pr. indbygger.

Problemafgrænsning
Vi har valgt ikke at lave en film, da vi ikke har den nødvendige viden om det, og da det ville tage en masse af vores tid at lære det. Derfor har vi i stedet valgt at benytte tiden på vores rapport.
Alle

Afsender
Vi har valgt at afsenderen skal være kampagnen ”1 ton mindre”. Kampagnen er lavet af Miljøministeriet og Transport- og Energiministeriet, og er udformet som en hjemmeside. Kampagnen opfordrer hver enkelt dansker til at mindske sit co2 udslip. Deres klare budskab er: ”Tag udfordringen og spar klimaet for et ton co2”. Et ton co2 svarer til ca. 15 procent af vores gennemsnitlige, personlige udledning.
Kampagnens budskab skal som udgangspunkt nå ud til alle danskere på tværs af bl.a. økonomiske, ... Køb adgang for at læse mere

Eksamensopgave Kommunikation/It - 1 ton mindre

[1]
Bedømmelser
  • 08-04-2016
    Fed opgave, hvorfra jeg har benyttet mig af modellen.