Eksamensprojekt i Programmering C: Spil til hurtig skrivning på tastatur

  • HTX 3. år
  • Programmering C
  • 12
  • 45
  • 1875
  • PDF

Eksamensprojekt i Programmering C: Spil til hurtig skrivning på tastatur

Denne opgave er et eksamensprojekt i Programmering, som omhandler udviklingen af et spil, som skal hjælpe brugeren med at skrive hurtigere på et tastatur.

Opgavens grundlag lyder:

I dag foregår næsten alt skriftlig arbejde på computeren. Derfor er der mange som ønsker at blive hurtigere til at skrive på computeren, således at de skal bruge mindre tid på at tænke på hvor knapperne ligger på tastaturet, men mere tid på at få ordnet deres arbejde. Der vil i dette denne rapport laves et spil, som skal hjælpe brugeren med at blive hurtigere til at skrive på sit tastatur.
Derfor vil der i denne rapport blive forklaret ideen bag spillet, samt hvordan spillet fungerer og hvordan det er blevet kodet.

Indhold

Indledning
Ideen med spillet
Produktkrav
Valg af miljø og programmeringssprog
Wireframes
Flowchart
- HTML
- CSS
- Javascript
- - Variabler i spille
- - GenerateWords funktionen
- - Countdown funktionen
- - Finish funktionen
- - Typing funktionen
- saveHighscore funktionen
PHP
- Config.php
- Db-connect.php
- Security-functions.php
- Superspeed.php
- Save-score.php
- Index.php
mySQL-database
Billeder af det færdige spil
Afprøvning
Konklusion
Litteratur
Billag
- Superspeed.js
- Index.php
- Superspeed.css
- Config.php
- Superspeed.php
- Db-connect.php
- Save-score.php

Uddrag

Ideen med spillet er, at hjælpe brugeren med at blive hurtigere til at skrive på sit tastatur. Ideen består i, at der skal være et visuelt-vindue med tilfældige-ord som brugeren skal skrive, hvor der også er et nedtællingsur således at brugeren skal skrive så mange ord som muligt på 60 sekunder. For at skabe mere motiviation således at brugeren får lyst til at spille spillet flere gange, så skal der også laves en highscoreliste over top 10 bedste spillere. Det vil sige, at highscorelisten skal sortere efter de 10 bedste spillere, som har skrevet flest antal-rigtige ord. Når tiden er gået, så vil der dukke et nyt vindue op med hvor mange ord brugeren har skrevet i alt, hvor mange af dem der er forkerte og rigtige – samt skal der være en knap der hedder ”Gem highscore” der gør det muligt for brugeren at gemme sin highscore... Køb adgang for at læse mere

Eksamensprojekt i Programmering C: Spil til hurtig skrivning på tastatur

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til Eksamensprojekt i Programmering C: Spil til hurtig skrivning på tastatur.