Bilka Vejle | Salg og service C
- EUD (og HG) 2. år
- Salg og service C
- Ingen givet
- 13
- 3050
Bilka Vejle | Salg og service C
Vi vil i dette Salg & Service eksamens projekt udarbejde en sammenhængende opgave som omhandler mange beskrivelser af hvordan Bilka virker som virksomhed. Vi vil tage udgangspunkt i de spørgsmål der er stillet som krav.
Indhold
• Indledning Side 3
• Målgruppen Side 3
• Profil Side 4
• Service Side 5
• Facaden Side 6
• Butikkens annoncering Side 6
• Butikkerne og deres størrelse Side 7
• Bestyr Bilka A/S Side 7
• Kædetilhørsforhold Side 8
• Butikkerne og deres målgruppe Side 9
• Konkurrenternes profilmål Side 10
• Forbruget og salget Side 10
• Branchens konkurrenter Side 11
• Omsætning Side 11
• Fremtidensudvikling Side 12
• Konklusion Side 13
• Kilder Side 13
• Bilag - Organisationsplan og historie Side 14
Uddrag
Målgruppen:
Bilkas målgruppe er stor, da de har stort set alle vare som kan findes på en hylde. Det betyder at de også behøver en stor målgruppe for at dække deres sortiment. Selvfølgelig er der nogle konkrete forhold, som Bilka satser på, såsom: Varehuset er altid trafikorienteret, hvilket Bilka i Vejle er. Det vil sige, at de satser mest på folk, som har bil og kan derfor handle stort ind. Bilka satser også meget på børnefamilierne, hvor alle vare er under et tag, fordi mange forældre gider ikke slæbe deres børn rundt i f.eks. tre forskellige butikker for at få de vare som de skal bruge. Derfor har man i Bilka et bredt og et dybt sortiment, man har fuldt food-sortiment, betydeligt non-food sortiment, bistro, bager og quickfood. Dette kaldes "alt under et tag" som mange forbruger går efter.
Hvis man kigger på Bilkas målsætning inden for sit personale er at alle på alle poster, f.eks. Chefen eller eleven i virksomheden er medarbejdere med høj motivation og et stort engagement. På den måde kommer man langt nemmere og hurtigere rundt, når alle kender de fælles retningslinier der er for dagligdagen i sin afdeling eller forretning... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind