Forstå opgaveformuleringen og find dit fokus

Læs opgaveformuleringen

Før du kaster dig over din analyserende artikel om fællesskabers betydning for unge, skal du sætte dig godt ind i opgaveformuleringen. På denne side gennemgår vi opgaveformuleringens krav og hjælper dig til en god start på din besvarelse. Vi har fremhævet de centrale krav i opgaveformuleringen herunder:

Ung og sårbar

Skriv en analyserende artikel, hvor du undersøger fællesskabers betydning for unge. I din artikel skal du analysere og fortolke Skaterpigerne - Don't Give A Fox (tekst 2a) og perspektivere til De perfekte piger (tekst 2b)

I din undersøgelse skal du anvende relevante tekstnedslag og særligt fokusere på:

- at analysere og fortolke Skaterpigerne - Don't Give A Fox (tekst 2a ) med fokus på hvordan iscenesættelsen og brugen af filmiske virkemidler anvendes til at karakterisere pigernes sårbarhed og udfordringer, samt hvordan fællesskabet hjælper dem

- at perspektivere til det overordnede emne for artiklen, idet du inddrager De perfekte piger (tekst 2b )

- at formidle din tekstforståelse klart for din læser med en fokuseret indledning og en nuanceret afslutning

Sådan læser du opgaveformuleringens krav

I det første afsnit fortæller opgaveformuleringen, hvad dit overordnede emne skal være. Du skal undersøge fællesskabers betydning for unge. Det skal du gøre ved at analysere og fortolke “Skaterpigerne - Don't Give A Fox” og perspektivere til “De perfekte piger”. Det vil altså sige, at du skal have fokus på, hvordan de to tekster fremstiller fællesskab blandt unge. 

Punktopstillingen bagefter giver dig lidt mere hjælp til, hvordan du skal gribe arbejdet an. Her står nemlig, at du skal se nærmere på iscenesættelsen og brugen af filmiske virkemidler, og gennem dem skal du karakterisere pigernes sårbarhed og udf...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind