Analyse af Vipp | Afsætning A
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 10
- 3608
Analyse af Vipp | Afsætning A
Denne afsætningsopgave omhandlende Vipp, er en analyse af forskellige parametre - hovedstrategier, vækststrategier mm.
Indhold
Anslyser Vipps værdikæde og vurder virksomhedens kærnekompetence: 3
Redegør for Vipps hovedstrategier: 5
Konkurrencestrategi: 5
Målgruppestrategi/målgruppe: 5
Konkurrencemæssig position: 6
Positioneringsstrategi: 6
Analyser Vipps parametermiks på konsumentmarkedet: 7
Produkt: 7
Pris: 8
Promotion: 8
Place: 9
Diskuter og vurder Vipps fremtidige strategier for at kunne sikre fortsat vækst: 10
Uddrag
Analyser Vipps værdikæde og vurder virksomhedens kærnekompetence:
I en virksomhed må værdikæden siges at være noget af det vigtigste – værdikæden er nærmest virksomheden så at sige. For Vipp gælder det om at få værdikæden tilpasset så den lever op til de ønsker og krav der stilles til deres produkter. Værdikæden er jo en række interne aktiviteter der har til fordel i sidste ende at skab en værdi for kunden og det er dermed vigtigt at værdikæden derfor er i fokus. Det virker som om at Vipp som virksomhed har lavet nogle tiltag der i sidste ende netop skal give en værdi for kunden. Det gælder altså om at finde en form for balance – det som Vipp ønsker at vise kunderne i form at differentierede produkter mht. design, funktion og kvalitet skal altså afspejle værdikæden. Vipp skaber konkurrencemæssige fordele ved at tilbyde kunderne et unikt produkt der er forskelligt fra konkurrenternes – de differentierer sig på deres design, kvalitet og funktioner, og prøver via bl.a. deres produktudvikling, promotion og branding at henvende sig til de kunder der er villige til at betale mere for et sådan produkt. De benytter sig derfor af en differentieringsstrategi og vil oftest være stærkere i leddene så som produktudvikling og marketing, end virksomheder der benytter sig en omkostningslederstrategi i stedet. Det vil også være her at virksomheden oftest har sine kernekompetencer liggende... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind