Toms | Projekt

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 26
  • 7335
  • PDF

Toms | Projekt

Tværfagligt projekt – Toms gruppen.

Toms gruppen er en større dansk virksomhed i vækst. Toms gruppen rammer en utrolig bred målgruppe, hvilket skyldes deres usædvanligt brede sortiment inden for slik.

Indhold

Indledning – Problemformulering.
Beskrivelse af virksomheden TOMS.
Idé-grundlaget for Toms.
Toms idé.
Produktbeskrivelse.
Målgruppe.
Børn
Unge
Ældre…( rollator klubben )
Den uspecificerede målgruppe.
Mål
Hovedmål
Delmål
Beskrivelse af parameter indsatsen på det danske marked.
Produktudvikling
Kvalitet
Pris
Sortiment
Emballage
Distribution
Begrundelse for valg af handlingsparametre samt beskrivelse af virksomhedens brug af sales promotion, merchandising og PR:
Reklame
Forslag til forbedring af parameter indsatsen på det danske marked:
Markedskort for O/ZON.
Konklusion på Markedskort:
Distribution
Begrundelse for valg af handlingsparametre samt beskrivelse af virksomhedens brug af sales promotion, merchandising og PR:
Reklame
Forslag til forbedring af parameter indsatsen på det danske marked:
Markedskort for O/ZON.
Konklusion på Markedskort:
Eventuelle Handelshindringer.
Medier i Kina
Målgruppen i Kina.
Kinesernes forbrug af slik/søde sager sammenlignet med Danmark:
De vigtigst parametre i Kina.
Reklame
Sales Promotion.
Emballage
Sortiment
Konklusion af det danske marked.
Konklusion af eksportmarkedet.
Kildeangivelse

Uddrag

Indledning – Problemformulering.

Toms gruppen er en større dansk virksomhed i vækst. Toms gruppen rammer en utrolig bred målgruppe, hvilket skyldes deres usædvanligt brede sortiment inden for slik.
I de tidlige 90'er var Toms gruppen i en særdeles negativ udvikling, men ved udskiftning af ledelse og ved indførsel af nye markedsstrategier blev denne udvikling vendt.

Vi ønsker at udarbejde en virksomhedsbeskrivelse, hvor vi bl.a. vil komme ind på virksomhedens idé og lave en SWOT analyse. Toms gruppen producerer en række forskellige produkter lige fra ”hundeprutter”/ børneslik til delikate chokolade produkter. ( Se venligst bilag 1 ) Endvidere ønsker vi at lave en kritisk analyse, der beskriver Toms nuværende parameter- indsats på det danske marked, derunder pris, kvalitet, service mm. Ud fra analysen, hvis nødvendigt, vil vi udarbejde nogle forslag til forbedring af brug af parametrene. Der ud over ønsker vi at opstille et markedskort, udregne nøgletal og komme med forslag til tiltag med udgangspunkt i et specifikt produkt.

Toms har i de senere par år beskæftiget sig med eksport til Skandinavien og ønsker nu at eksportere til den østlige del af verden. På baggrund af disse overvejelser udarbejdes en markedsanalyse med de mest relevante og væsentligst forhold så som : kultur, målgruppe, indkomst mm. i det pågældende land.
Toms har vurderet Kina som et oplagt udgangspunkt for Toms debut på det asiatiske marked. Vi vil derefter komme med forslag til, hvordan Toms kan markedsføre sig, herunder valg af målgruppe og eventuelle ændringer af parameter – indsats, i forhold til de nuværende valg... Køb adgang for at læse mere

Toms | Projekt

[41]
Bedømmelser
  • 23-04-2003
    Tak for hjælpen, denne opgave er super!!!!
  • 22-04-2003
    GENIALT
  • 18-03-2013
    Givet af HHX-elev på 3. år
    dddddddddddddddddddddddddddddddddd
  • 15-12-2012
    Givet af Folkeskoleelev i 9. klasse
    rigtig godt, tak for opgaven