Styretøjsopgave | Mekaniker H1
- EUD (og HG)
- Andet
- 7
- 10
- 2034
Rapport: Styretøjsopgave | Mekaniker H1
Om styretøj, til H1 efter det nye system med 8 hovedforløb. Mekaniker.
Indledning
I denne rapport vil jeg klarlægge mest muligt omkring styretøjsvinkler og styretøjskomponenter. Det er mit mål under opgaveskrivningen at jeg samtidig selv får større forståelse systemet.
Indhold
Indledning 3
Styretøjet 3
Tandstangen 4
Andre komponenter 4
Krængningsstabilisatoren 4
Bærearm 4
Ackermann Styring 5
Støddæmperen 5
Styretøjsvinkler 5
Vinkler og størrelser 6
Camber 6
Caster 6
King Pin Inklination (K.P.I) 7
Toe-in 7
Toe-out 7
Toe-out on turns 7
Kombinerede vinkel 7
Typiske fejl 8
I værkstedet 9
Adskillelse, fejl og mangler 9
4-Hjuls udmåling 9
Konklusion 11
Litteraturliste 11
Uddrag
Styretøjet
Styrearme, forbindelsesstænger og svingarme skal være omhyggeligt forbundet. Hvis de er indrettet til at kunne adskilles, skal forbindelserne sikres med møtrik, split, fjedreskive eller selvlåsende møtrik.
1. Styrestang
2. Tandstangs Styrehus
3. Gummimanchet
4. Styrekugle
5. Ratstamme
Styrestængerne er forbundet til tandstangen med kugleled.
De inderste kugleled er beskyttet af en gummimanchet.
Ligemeget hvilken type hjulophæng en vogn er forsynet med, kan hjulophænget ikke styre hjulføringen, hvis ikke de forskellige arme og led er forankret til karrosseriet.
Tandstangen
Skal være uden slør og forskellen på de forskellige tandstænger kan være måden... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind