SMOK-model af Summerbird

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 6
  • 1522
  • PDF

SMOK-model af Summerbird

SMOK-model af Summerbird.

Uddrag

... bedst til Summerbirds image og det vil ofte være de samme mennesker, der er villige til at betale mere for kvaliteten på caféer, der også vil være villige til det mht. chokolade.
For S4, S5 og S6 har vi valgt at skifte Berlingskes hjemmeside ud med madbladet Gastro, fordi det henvender sig direkte til mennesker, med en interesse for mad, og da det typisk viser meget eksklusive og luksuriøse produkter, vil det passe godt med Summerbirds image. Gastro vil til gengæld ikke kunne anvendes til S1, S2 og S3, da det netop er produkter i den dyrere ende det viser, og derfor ikke har så mange læsere i den indkomstklasse. For S4 og S6 har vi ikke kun medtaget Caféer, men også restauranter. Det har vi valgt, fordi de grupper ofte går på de dyrere restauranter. Segmenterne med lavere indkomst går så meget på de helt dyre restauranter, og for at vedligeholde Summerbirds omdømme, er det vigtigt at man kun markedsfører gennem de eksklusive restauranter. Desuden har vi for S4 og S6 valgt specialforretninger som f.eks. vinhandlere og guldsmede, hvor man kunne få en aftale om at have en skål med smagsprøver stående på disken. For S5 har vi i stedet valgt hoteller og kursteder. Der er en del hoteller og kursteder på sjælland, og vi mener at målgruppen for Summerbird ofte vil benytte dem. Det passer sammen med livsstilen om selvforkælelse og at betale for at få det bedste... Køb adgang for at læse mere

SMOK-model af Summerbird

[5]
Bedømmelser
  • 02-11-2011
    ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
  • 23-11-2015
    god inspiration til en mulig smok-model...
  • 09-05-2013
    Givet af HHX-elev på 2. år
    God og vejledende hjælp
  • 03-01-2013
    Givet af Studerende på 10. år
    m,mm,,mmlkmkijmæoøkmælkmæokm