H&M - Værdikæde, Porteføljeanalyse og SWOT
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 7
- 7
- 1388
H&M - Værdikæde, Porteføljeanalyse og SWOT
Opgaven besvarer følg spørgsmål:
1. Skitser Hennes & Mauritz's værdikæde, og forklar hvilke aktiviteter i værdikæden der er særlig værdiskabende i forhold til slutbrugerne af Hennes & Mauritz produkter (25%)
2. Redegør for begrebet SBU, og kom med eksempler på SBU er for Hennes & Mauritz (10%)
3. Udarbejd en porteføljeanalyse for Hennes & Mauritz (40%)
4. På baggrund af en SWOT analyse skal du afslutningsvis vurdere den aktuelle situation for Hennes & Mauritz (25%)
Uddrag
Værdikæden for H&M ser således ud:
Virksomhedens infrastruktur
Menneskelige ressourcer
Teknologi
Indkøb
Indgående logistik Produktion Udgående logistik Markedsføring og salg Service
Grunden til værdikæden ser således ud er pga. at H&M køber sine varer fra omkring 700 uafhængige leverandører. H&M har også 20 produktionskontoer rund omkring i verdenen hvor de bearbejder varerne.
De aktiviteter der giver H&M forbrugeren værdi er:
• Indkøb
• Teknologi
• Markedsføring og salg... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind