H&M - Værdikæde, Porteføljeanalyse og SWOT

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 7
  • 1388
  • PDF

H&M - Værdikæde, Porteføljeanalyse og SWOT

Opgaven besvarer følg spørgsmål:

1. Skitser Hennes & Mauritz's værdikæde, og forklar hvilke aktiviteter i værdikæden der er særlig værdiskabende i forhold til slutbrugerne af Hennes & Mauritz produkter (25%)

2. Redegør for begrebet SBU, og kom med eksempler på SBU er for Hennes & Mauritz (10%)

3. Udarbejd en porteføljeanalyse for Hennes & Mauritz (40%)

4. På baggrund af en SWOT analyse skal du afslutningsvis vurdere den aktuelle situation for Hennes & Mauritz (25%)

Uddrag

Værdikæden for H&M ser således ud:

Virksomhedens infrastruktur
Menneskelige ressourcer

Teknologi

Indkøb

Indgående logistik Produktion Udgående logistik Markedsføring og salg Service

Grunden til værdikæden ser således ud er pga. at H&M køber sine varer fra omkring 700 uafhængige leverandører. H&M har også 20 produktionskontoer rund omkring i verdenen hvor de bearbejder varerne.

De aktiviteter der giver H&M forbrugeren værdi er:
• Indkøb
• Teknologi
• Markedsføring og salg... Køb adgang for at læse mere

H&M - Værdikæde, Porteføljeanalyse og SWOT

[8]
Bedømmelser
  • 02-03-2013
    Givet af 3.g'er på STX
    Rigtig god og hjælpsom til lige at få lidt inspiration, dog mangler der lidt på værdikæden :-)
  • 16-12-2010
    Opgaven var meget uddybende og vidt omkring med mange forskellige analyser osv.
  • 01-06-2015
    Den er udmærket på folkeskole niveau.
  • 12-01-2013
    Kunne ikke bruges til så meget, men ellers OK.