Salg og Service | Bilka og Elgiganten

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 9
  • 2005
  • PDF

Salg og Service | Bilka og Elgiganten

Salg og Service - aflevering - Bilka og Elgiganten.

Indhold

Opgave 1 – Bilka
Opgave 2 – Elgiganten

Uddrag

Opgave 1 - Bilka

Bilkas grundparameter-mix.
En grundparameter er egentlig en undergruppe til den overordnede handlingsparame-ter. En handlingsparameter er det vi bruger, til at påvirke og få fat i vores målgruppe. Handlingsparametre deles op i to grupper, hvor den ene er grundparametre, som jeg her videre vil beskæftige mig med, og den anden er kontaktparametre. Grundparametre er desuden 2. del af den trekantsraket man snakker om i forbindelse med markedsføring. Først finder vi vores målgruppe, så anvender vi vores grundpa-rameter og til sidst vores handlingsparameter.

---

Opgave 2 – Elgiganten

Konsumentenhed for en mobiltelefon
En konsumentenhed er den person eller den husstand, som teknisk og fysisk har mu-lighed for at anvende produktet. Teknisk betyder, at man skal have det udstyr, der skal til, for at kunne anvende produktet. Det kunne f.eks. være hår til en hårbørste – har man ikke hår, kan man ikke bruge børsten (?). Det kunne også være et fjernsyn for at kunne bruge en DVD-afspiller. Med fysisk menes, at man måske skal have en bestemt alder eller et bestemt køn, for at kunne anvende produktet. Det kan f.eks. være en per-son, som skal købe cigaretter; der skal du være 16 år for at kunne gøre det. Det samme gør sig gældende ved køb af sprut o.lign... Køb adgang for at læse mere

Salg og Service | Bilka og Elgiganten

[1]
Bedømmelser
  • 09-05-2006

Materialer relateret til Salg og Service | Bilka og Elgiganten.