Salg og Service | Bilka og Elgiganten
- HHX 1. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 9
- 2005
Salg og Service | Bilka og Elgiganten
Salg og Service - aflevering - Bilka og Elgiganten.
Indhold
Opgave 1 – Bilka
Opgave 2 – Elgiganten
Uddrag
Opgave 1 - Bilka
Bilkas grundparameter-mix.
En grundparameter er egentlig en undergruppe til den overordnede handlingsparame-ter. En handlingsparameter er det vi bruger, til at påvirke og få fat i vores målgruppe. Handlingsparametre deles op i to grupper, hvor den ene er grundparametre, som jeg her videre vil beskæftige mig med, og den anden er kontaktparametre. Grundparametre er desuden 2. del af den trekantsraket man snakker om i forbindelse med markedsføring. Først finder vi vores målgruppe, så anvender vi vores grundpa-rameter og til sidst vores handlingsparameter.
---
Opgave 2 – Elgiganten
Konsumentenhed for en mobiltelefon
En konsumentenhed er den person eller den husstand, som teknisk og fysisk har mu-lighed for at anvende produktet. Teknisk betyder, at man skal have det udstyr, der skal til, for at kunne anvende produktet. Det kunne f.eks. være hår til en hårbørste – har man ikke hår, kan man ikke bruge børsten (?). Det kunne også være et fjernsyn for at kunne bruge en DVD-afspiller. Med fysisk menes, at man måske skal have en bestemt alder eller et bestemt køn, for at kunne anvende produktet. Det kan f.eks. være en per-son, som skal købe cigaretter; der skal du være 16 år for at kunne gøre det. Det samme gør sig gældende ved køb af sprut o.lign... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind