Værdikædeanalyse af The Body Shop

  • HHX 2. år
  • Virksomhedsøkonomi A
  • 12
  • 4
  • 1442
  • PDF

Værdikædeanalyse af The Body Shop

Her finder du en værdikædeanalyse af virksomheden The Body Shop. Der er i værdikædeanalysen taget udgangspunkt i den udvidede værdikæde, som indeholder både de primære aktiviteter og en række støtteaktiviteter. Derudover afsluttes opgaven med en vurdering af virksomhedens kernekompetencer.

Indhold

1. Primære aktiviteter
Indgående Logistik
Produktion
Udgående Logistik
Marketing og salg
Service efter salg

2. Støtte aktiviteter
Infrastruktur
Menneskelige ressourcer
Produkt og teknologiudvikling
Indkøb/forsyninger

3. Vurdering af virksomhedens kernekompetencer

Uddrag

Indgående Logistik

Pac Creatives produktionsanlæg i Little Hampton står selv for, at indkøbe de nødvendige råstoffer til produktionen. Pac Creative har det tætte sammenarbejde med de nøje udvalgte leverandører, som The Body Shop har valgt til, deres produkter . The Body Shop har midlertidige transport virksomheder til, at fragte råstoffer til produktionsanlæggene i Little Hampton. Disse transport virksomheder bliver valgt sammen med The Body Shops partner virksomheder, såsom Pac Creative. Lageret hvor The Body Shops produkter og råvarer er placeret er henholdsvis også i Little Hampton hvor hovedsædet også er placeret. Dette fører til en kort transport og dermed muligvis billigere transportudgifter.

Produktion

The Body Shop forhandler kun deres egne udviklede produkter, dog er produktion varetaget af et 3-parts virksomhed . The Body Shop solgte i 2011 deres produktion til Pac Creative for ca. 132 mil. kr. Virksomheden The Body Shop har indgået denne aftale med virksomheden der har overtaget de 2 produktionsanlæg i Little Hampton, West Sussex. Dog er produktionsvirksomhedens hovedsæde i Syd Afrika.... Køb adgang for at læse mere

Værdikædeanalyse af The Body Shop

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.