Rema 1000 afleveringsopgave

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 7
  • 1633
  • PDF

Rema 1000 afleveringsopgave

En case opgave med en fuld segmentering og redegørelse af Rema 1000 og kundernes købsadfærd. Opgaven er skrevet i 2010.

Indhold

1. Redegør for interne og eksterne forhold i Rema 1000, kom her ind på
a. Omverdensmodellen
b. Værdikæden
c. SWOT modellen

2. Fastlæg Rema 1000 målgruppe.
Fase 1 – Beskrivelse af relevante forhold for produkter på markedet.
Fase 2 – Segmenteringen
Fase 3 – Vurdering af segmenters attraktivitet (SMOK)
Fase 4 – valg af målgruppe (segmenteringsstrategi)
Fase 5 – positionering

3. Redegør for købsadfærden i forbindelse med indkøb af dagligvarer i Rema 1000.
Maslows behovspyramide
Købemotiver
Livsstil og holdninger
Stimuli
Købsbeslutningsprocessen
Problemanerkendelsen
Fasen Informationssøgning
Vurdering af alternativer
Købsbeslutningen
Efterkøbsadfærden
Købstyper
Dagligvarer og udsalgsvare

4. Vurder hvorledes Rema 1000 gennem promotion aktiviteter kan påvirke målgruppens købsadfærd. Besvarelsen tager udgangspunkt i din besvarelse af opgave 2 og 3.

Uddrag

Case opgave
1. Redegør for interne og eksterne forhold i Rema 1000, kom her ind på
a. Omverdensmodellen
b. Værdikæden
c. SWOT modellen
Omverdensmodellen
Rema 1000 har, skulle holde øje med de økonomiske forhold i den uafhængige omverdensmodel, fordi at den økonomiske krise spiller en stor rolle i prissætningen af deres produkter, da de lavere priser pludselig appellere kunderne. De har også måtte være opmærksom på deres konkurrenter i den afhængige omverdensmodel, da de har forsøgt at udvide deres butikker og gjort deres butikkers arealer større, i forsøg på at vinde markedsandel. De har også måtte, være opmærksom på de kulturelle forhold i den uafhængige omverdensmodel, da de har, måtte tilpasse sig til det danske marked, frem for der norske, og nok der har, måtte tage højde for den danske livsstil, sundhedsbevidsthed og forbrugervaner.
Værdikæden
Rema 1000 er en lav omkostnings virksomhed, da de fokusere på den lave pris, frem for at stille sig ud fra de andre virksomheder.
De prissætter deres vare lavt for at appellere til kunderne -> Salg og marketing.
De udvider deres butikker og bygger flere, så de kan distribuere deres vare til flere kunder -> Salg og marketing.
SWOT modellen
Interne situationer:
Stærke sider: De har haft stor økonomisk fremgang med en omsætningen der er steget ... Køb adgang for at læse mere

Rema 1000 afleveringsopgave

[29]
Bedømmelser
  • 18-04-2013
    Spild af point! Den er mildest talt ubrugelig, fordi man ikke kan forstå hvad der er skrevet! Er bestemt ikke på noget niveau et 10 tal værdigt!
  • 21-03-2013
    Rema 1000 er nogle slatne hundhoveder, men bortset fra det så er æblerne rigtig friske. Fin nok opgave alligevel :3
  • 27-01-2015
    Super god opgave! Me gusta
  • 22-04-2014
    asdfasdfæasdkfvkasdlfn-adsfASD_Fasdjfk