Holst Sko | Segmenteringsanalyse

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 5
  • 2419
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Holst Sko | Segmenteringsanalyse

Denne opgave i Afsætning indeholder en segmenteringsanalyse af markedet for sko i Danmark med udgangspunkt i Holst Sko A/S.

Opgaven lægger ud med at segmentere markedet for sko i Danmark ved hjælp af nogle udvalgte segmenteringsvariabler. Ved den første variabel ses nærmere på, hvor dette segment skal have sin bopæl, hvorefter det analyseres, hvilken livsfase de helt konkret befinder sig i. Og til sidst, men bestemt ikke mindst, måske endda frem for alt; indkomstniveauet. Det gøres klart, hvor mange penge dette segment skal have til rådighed, for at de skal kunne passe til produktet.

Opgaven er skrevet i 2014.

Studienets kommentar

Opgaven overholder ikke helt formalia for en segmenteringsanalyse.
Der skal arbejdes med sproget og argumenter, da det ikke vil være nok med eks. "Bare spørg Rolex eller B&O".
Der er fejl i matricen - så mange kriterier giver alt for mange endelige segmenter at vælge imellem.

Uddrag

Jeg har valgt at tage udgangspunkt i Holst sko. Holst sko har et bredt udvalg af sko og henvender sig til både drenge og piger, kvinder og mænd i alle aldre. De har også et udvalg af eksklusive sko eller såkaldte luksusvarer. Jeg vil udvælge sko modellen ”Lloyd Kazan” , som hører til blandt de luksusbetonede sko. Det er en herresko, og jeg vil henvende mig til mænd, der er lidt oppe i årene, bor i nogle af de fine områder i Danmark, og da sko modellen ”Lloyd Kazan” ligger i en høj prisklasse, skal det være nogle velbeslåede familier, der har en høj indkomst.

Jeg vil lægge ud med at segmentere markedet for sko i Danmark ved hjælp af nogle udvalgte segmente-ringsvariabler. Ved den første variabel vil jeg se nærmere på, hvor dette segment skal have sin bopæl, hvorefter jeg vil analysere, hvilken livsfase de helt konkret befinder sig i. Og til sidst, men bestemt ikke mindst, måske endda frem for alt; indkomstniveauet. Jeg vil gøre det klart, hvor mange penge dette seg-ment skal have til rådighed, for at de skal kunne passe til mit produkt.

Jeg vil segmentere efter dem, der bor i nærheden af byerne. De større byer som Aarhus, Esbjerg, Aalborg, Odense og selvfølgelig København. Det skal ikke være dem, der bor i byens centrum, men nogle, som bor i... Køb adgang for at læse mere

Holst Sko | Segmenteringsanalyse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til Holst Sko | Segmenteringsanalyse.