Case 1: Farm Mountain Coffee | Systime | Afsætning 2

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 10
  • 2311
  • PDF

Case 1: Farm Mountain Coffee | Systime | Afsætning 2

Her finder du en besvarelse af Case 1 om virksomheden Farm Mountain Coffee fra Systimes opgavesamling under tværgående cases til Afsætning 2 af Birte Ravn Østergaard, Michael Bregendahl, Morten Haase og René Mortensen.

Opgaven kommer ind på Farm Mountain Coffees virksomhedskarakteristik, kernekompetencer og strategiske muligheder samt segmentering og valg af målgruppe, SMUK-modellen og en vurdering af virksomhedens eksportmuligheder.

Elevens kommentar

Kilder skulle være bedre

Indhold

Fokuspunkter: 1
Indledning 1
Case 1 - Farm Mountain Coffee 2
Udarbejd en virksomhedskarakteristik af Farm Mountain Coffee og vurder virksomhedens kernekompetence 2
Analyser Farm Mountains strategiske muligheder. 4
Segmenter markedet og fremsæt forslag til Farm Mountain Coffees målgruppe. 5
SMUK 6
Vurder virksomhedens eksportmuligheder 8
Konklusion 9
Kilder: 9

Uddrag

Indledning
Jeg har fået til opgave at besvare 4 spørgsmål vedrørende kaffeproducenten Farm Mountain Coffee. Opgaven består af 6 ET og har sit hovedfokus på kapitlerne 4, 8 og 5.
Jeg vil benytte mig af kildekritik, da der netop er meget information at finde i netop denne case.
I casen vil der være forskellige taksonomiske niveauer og derfor vil jeg benytte mig af forskellige værktøjer og modeller, der gør jeg kan præcisere og uddybe mit svar i højere grad.

Udarbejd en virksomhedskarakteristik af Farm Mountain Coffee og vurder virksomhedens kernekompetence

Farm Mountain Coffee er en dansk ejet virksomheder der beskæftiger sig med kaffe. Virksomheden er blevet stiftet i 2007 og ejes af Lars Bendix. Lars Bendix går i høj grad op i kvaliteten af sin kaffen, og sørger derfor for at hans kaffebønnerne er af den bedste kvalitet. Processen er meget krævende og det har sin pris. Bendix betaler over 45% af markedsprisen for hans bønner, derfor går kvaliteten hånd i hånd med den højere pris. Bendix har 120 ansatte der høster kaffe for ham, placeret i Afrika. Bendix ønsker også at sørge for at bønderne har en fornuftig levestandard, og sørger derfor for at give dem en rimelig løn. Bønderne får derfor adgang til bedre levevilkår og dermed har de langt bedre fremtidsmuligheder i forhold til uddannelse og kommunikation. Dette giver Farm Mountain Coffee en god og innovativ løsning, som viser at Farm Mountain Coffee ikke blot vil tjene penge på deres kaffe, men også vil gøre en forskel. Det giver i sidste ende et kendskab og forhåbentligt en masse PR i nyhederne eller magasiner.

Farm Mountain Coffee har dybt sortiment med mange forskellige slags kaffe - alt fra ”Soft Cream Caramel” til ”Pink Mountain”. Derudover sælger Farm Mountain Coffee også te og andre chokolade delikatesser. Farm Mountain Coffee kan købes i 21 butikker placeret over hele Danmark, og sælger derudover i butikker som Mad & Vin. Derudover er der butikker i henholdsvis Sverige og Norge. På Farm Mountains hjemmeside bliver man henvist til Kaffeagenterne.dk hvis man skal købe deres produkter. Priserne varierer lidt da en pakke med 500g koster alt imellem 60 -120kr. Dette må ses som en rimelig pris, sammenlignet med andre tilsvarende produkter der også leverer en økologisk og bæredygtig kvalitetskaffe... Køb adgang for at læse mere

Case 1: Farm Mountain Coffee | Systime | Afsætning 2

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til Case 1: Farm Mountain Coffee | Systime | Afsætning 2.