Analyse af Hummels internationalisering
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 10
- 15
- 3802
Analyse af Hummels internationalisering
Her finder du en karakteristik af Hummel, en analyse af Hummels internationalisering og en analyse og vurdering af Hummels interne forhold samt en vurdering af Hummels brug af parametrene produkt og pris.
Lærers kommentar
Rigtig seriøs opgave. Rigtig god formulering og brug af fagbegreber. Rigtig tæt på et 12-tal! Mangler dog lidt dybde og argumentation i enkelte tilfælde.
Studienets kommentar
Opgaven indeholder alle de elementer den burde, dog kan den virke en anelse rodet i argumentationen på visse områder.
Indhold
Resume
1. Udarbejd en karakteristik af Hummel
- Karakteristik
2. Analyser Hummels internationalisering.
- Hummel - international virksomhed
- Hummels eksportmotiver
- Eksportberedskab
- Markedsudvælgelse
3. Analyser og vurder Hummels interne forhold
- Værdikæde
- Porteføljeanalyse
- SWOT-opstilling
4. Vurder Hummels brug af produkt og pris.
- Produkt
- - Klassifikation af produkterne
- - Mærkestrategi
- - Branding
- Pris
- - Prisstrategi
- - Markedsbaseret prisfastsættelse
Uddrag
Hummel blev stiftet i 1923 i Hamborg, hvor de startede med at sælge fodboldstøvler. I 80'erne og 90'erne sponserede Hummel det danske fodboldlandshold, og en del store klubber i Europa. Hummel ekspandere kraftigt i Skandinavien og på det nordeuropæiske marked, grundet deres sponsoraktiviteter der var kombineret med et frisk og anderledes design.
I 1994 gik Hummel konkurs. En turbulent tid med faldende markedsandele blev virksomheden købt af investeringsfirmaet Thornico, som er ejet af Stadil familien.
I 1999 blev Christian Stadil indsat som kreativ direktør. Dette medførte en markant skifte i virksomheden, som har gjort Hummel til det mærke vi kender i dag. Hummel gik nu fra at være fokuseret på sportstøj til også at sælge modetøj. Dette strategiskifte blev en stor succes, og var med til at igangsætte retrobølgen som stadig dominerer dele af modebranchen.
Berømtheder som Paris Hilton, Jennifer Lopez og Madonna optrådte som levende reklamesøjler for virksomheden. Dette var stærkt medvirkende til, at Hummels kollektioner blev afsat til højprofilerede modebutikker i hele verden... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind