Omverdensanalyse af H&M

  • HHX 1. år
  • Afsætning B
  • 10
  • 3
  • 427
  • PDF

Omverdensanalyse af H&M

Et opgavesæt om H&M. Opgaven beskriver deres målgruppe. Med brug af flere modeller.

Kommer omkring:
Nærmiljø
Fjernmiljø
H&M opgave - omverdensanalyse
SWOT- analyse
Værdikæde

Uddrag

Nærmiljø: H&M's har gjort meget for at gøre deres nærmiljø bedre, højne kvaliteten og prisen på deres kollektioner og prøve at tilfredsstille kunderne så meget så muligt, ligger højst på listen.
Deres nye kollektion byder både på bedre kvalitet, samt en pris som ingen konkurrenter kan hamle op med, COS er allerede en succes i London og bliver det med garanti også I Danmark, ifølge Sarah Skarum.
Deres reklamer og deres pr giver mange positive feed backs, men nogle mener de går over grænsen, når de ringer ud og sætter en voice message på.

Fjernmiljø: H&M har det ikke let i kampen mod børnearbejde, som de er blevet stemplet som tilhængere af. Nogle af deres leverandører, får deres bomuld fra Usbekistan, som er blevet plukket af børn! H&M fratager sig alt ansvar, men bliver hængt ud i både blade og tv udsendelser, omtale som bestemt ikke er positiv... Køb adgang for at læse mere

Omverdensanalyse af H&M

[8]
Bedømmelser
  • 22-03-2012
    Givet af Elev på 2. år
    Der står INTET om målgruppe eller segmentering. Så fik jeg da lige spildt de 400 point! SUPER...
  • 08-12-2015
    Det var meget rodet, nogle punkter manglede på sidste side.
  • 12-12-2016
    SÅ dårlig, der står nærmest intet
  • 12-12-2013
    Fin opgave, til information