Rapport: Coloplast

  • STX 2.g
  • Erhvervsøkonomi C
  • 10
  • 23
  • 6125
  • PDF

Rapport: Coloplast

I denne opgave vil vi bl.a. uddybe Coloplasts lean strategi. Yderligere vil der i opgaven indgå en redegørelse af Coloplasts mission, værdisæt og sortiment samt en analyse af Coloplasts regnskab, Coloplasts ledelse og en redegørelse af Coloplasts motivation af medarbejderne. Dertil vil der også indgå en branche analyse af medico branchen samt en vurdering af hvilken strategi Coloplast i fremtiden skal følge.

Opgaven er udarbejdet på baggrund af udtalelser fra kommunikationschef Anders Monrad Rendtoff, Coloplasts årsrapport 2009/2010 samt andet relevant materiale udleveret under undervisnings forløbet, heriblandt diverse artikler.

Beskrivelse af virksomheden Coloplast

Dybdegående (ca. 2500 ord) regnskabsanalyse

Analyse af Medico-branchen/Coloplast, tager udgangspunkt i Porters model

Analyse af organisation, ledelse og medarbejdernes motivation

Analyse af strategier benyttet af Coloplast, samt bedømmelse af hvilke strategier de bør benytte i fremtiden

Fylder alt-i-alt 6161 ord, 23 sider.

Lærers kommentar

Regnskabsanalyse næsten på universitetsniveau

Elevens kommentar

Overflødigt med alle tabellerne (C-niveau)
Mere materiale fra Coloplasts hjemmeside

Rapport: Coloplast

[2]
Bedømmelser
  • 30-03-2014
    Udmærket opgave, der giver et godt overblik over virksomhden
  • 20-04-2012
    God opgave................