Lauritz Knudsen | SWOT, de 4 P'er m.m.

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 6
  • 2440
  • PDF

Lauritz Knudsen | SWOT, de 4 P'er m.m.

Eksempel på opgave om virksomheden Lauritz Knudsen. Opgaven er skrevet i 2011.

Lærers kommentar

Stærk opgave

Elevens kommentar

nej

Indhold

Opg 1 = Swot analyse samt værdikæde
Opg 2 = De 4 P'er
Opg 3 = Købstyper, Købscenter samt beslutningsproces
Opg 4 = Vurdering af målgruppe

Uddrag

For at undersøge de interne og eksterne forhold for virksomheden Lauritz Knudsen, så har jeg tænkt mig at bruge en SWOT-analyse. Samt bruge værdikædens primære og støtte aktiviteter.
Jeg vil først gennemgå de Interne forhold.
Stærke sider:
- Stor andel af markedet
- Stærk brand
- Stor fortjeneste pr. enhed
- Bred målgruppe
- Høj kvalitet
- Stærk organisation
Der skal ikke herske nogen tvivl om at Lauritz Knudsen er en meget stærk virksomhed. Først og fremmest har de 95 % af markedet indenfor stikkontakt branchen. Det siger sig selv at det er en klar styrke.
Gennem de senere år har de også formået at skabe sig et meget stærkt brand. Nu går artiklerne en smule år tilbage i tiden. Men hvis man skal bedømme ud fra det, så var der i 2003 kun 12-15 % af den danske befolkning som kendte Lauritz Knudsen. I dag som er 2006 ifølge artiklen er det tal helt oppe på 83-84 %. Det viser jo en styrkelse i kendskab fra befolkningen. Det siger sig selv det er en styrke for enhver virksomhed jo større kendskab og interesse der er fra befolkningen.
Stor fortjeneste pr. enhed er en stor styrke især når det ikke indtil videre er en hæmsko for salget. Det gør bare de for et større overskud. Men det kræver jo selvfølgelig man stadig har gang i salget. Ellers er det til ingen verdens nødte. Det er vigtigt man finder den rigtige salgspris, som både er attraktiv for virksomheden og forbrugerne. Indtil videre går det ganske fint for LK.
Selve produktet stikkontakter er noget som rigtig mange mennesker har behov for. Det gør at Lauritz Knudsen for en meget stor målgruppe. Det er en styrke, da det er med til at give en stor omsætning især fordi de har så stor en andel af markedet.
Kvalitet er noget som fremgår meget tydeligt for LK. De ønsker at have de bedste produkter, da de ved det er... Køb adgang for at læse mere

Lauritz Knudsen | SWOT, de 4 P'er m.m.

[2]
Bedømmelser
  • 08-09-2012
    Givet af HHX-elev på 3. år
    den virkede som den skulle-
  • 10-01-2015
    ....................