KIMs case fra opgavebog
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 8
- 3263
KIMs case fra opgavebog
Besvarelse af KiMs case, som optrådte i en opgavebog.
Opgaveformulering:
1.Beskriv kort den formodede købsadfærd ved køb af chips og snacks fra KIMs og kom med begrundede forslag til, hvad KIMs kan bruge denne beskrivelse til.
2.Redegør for KIMs' valg af generisk strategi og målgruppestrategi og vurdér om disse er optimale for KIMs.
3.Udarbejd en konkurrentanalyse for chips og snackmarkedet.
4.Med udgangspunkt i en redegørelse for KIMs' nuværende vækststrategier bedes du vurdere, hvilke vækststrategier KIMs bør koncentrere sig om i fremtiden.
5.Du bedes analyse KIMs internationalisering.
Uddrag
KIMs går meget op i kvaliteten af deres mange produkter. Den kvalitet præger også folks købsadfærd.
Som det fremgår af bilagene ønsker KIMs ikke at dække enhver form for spisebehov – men mere lidt lækkert mellem måltiderne.
Hvis vi ser lidt nærmere på Maslow’s behovspyramide ville vi finde ud af, at chips/snacks ville bevæge sig igennem hele pyramiden – nogle i stor omfang og andre i lille omfang.
Det fysiske behov bliver dækket indenfor mad – selvom at man ikke lige kan sige at chips er rigtig mad – som KIMs også rigtigt siger. Men en form for at stoppe sulten er der dog til stede.
Det sociale behov dækkes også, ved at spise chips med dine venner eller familie. Derudover dækkes også en lille form for ego behov, ved at man sagtens kan nyde en pose chips alene ved fjernsynet.
KIMs går kort sagt meget ud af, at dække deres... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind