Idemøbler | Målgruppe

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 8
  • 2044
  • PDF

Idemøbler | Målgruppe

Eksempel på opgave om Idémøbler skrevet i 2009.

Indhold

Opgave 1.
- Målgruppe til konsumentmarked:
- Funktionelle købsmotiver.
- Sociale Købsmotiver.
- Målgruppe til producentmarked:
Opgave 2
- Købsadfærd på konsumentmarkedet:
- Købsadfærd på producentmarkedet:
3.2 Købscenter
- Influent
- Informationsvogter
- Godkendere
- Købere
- Brugere
3.3 Beslutningsprocessen
Opgave 3
- De 4 p'er.

Uddrag

Opgave 1.
Kort om IDEmøbler: IDEmøbler er Danmarks største boligkæde inden for møbler, brugskunst, belysning, galleri, tilbehør og inspiration. De går meget op i at kunne give danskerne tidens ideer og hente et bredt og attraktivt sortiment hjem til gode priser. Idemøblers motto er: ”At skabe trivsel i danskernes bolig for rimelige penge".

Målgruppe til konsumentmarked:
Den typiske målgruppe vil oftest være bestående af kvinder. Det er som regel kvinderne, som mest går op i husets møbler og udseende. Hvis der var tale om, at man skulle have mænd i målgruppen, så ville det være mænd i forhold eller familier. Her er de nemlig sammen med den primære målgruppe. Nemlig kvinderne. Kvindernes alder vil ligge mellem 18-50 år. Jeg siger 18 år, fordi kvinderne skal have en lejlighed eller et hus, som de kan købe ting til. Så slutter jeg ved de 50 år, fordi Idemøbler er en moderne butik med moderne møbler. Derfor er butikkens målgruppe ikke ældre mennesker. Målgruppen vil have en mellemlang eller lang uddannelse, som søger en butik med moderne ting til rimelig penge. Idemøblers butikker ligger typisk ude for de store byer. Derfor er målgruppen ikke storbyfolk, men nærmere folk fra provinsen, og lidt længere ude. Fx folk fra Køge... Køb adgang for at læse mere

Idemøbler | Målgruppe

[6]
Bedømmelser
  • 07-09-2010
    Rigtig god opgave man kan bruge til inspiration! ! !
  • 24-04-2013
    Givet af HFe-elev på 1. år
    1111111111111111111111111111111111111
  • 09-03-2011
    Den er bare grrreat..
  • 11-01-2011
    den er bare goooooooooood