Fjällräven | Afsætning A
- HHX 1. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 5
- 765
Fjällräven | Afsætning A
Afleveringsopgave i Afsætning A om Fjällräven med henblik på segmentering og målgruppe. Følgende emner bliver berørt:
- Segmentering
- SMUK-modellen
- Målgruppestrategi
Indhold
1. Segmentering 2
2. Segmentering af Fjällräven på det danske marked. 2
3. Segmentering – 4 hovedkriterier 2
4. SMUK-modellen 3
5. Målgruppestrategi 4
6. Konklusion 4
Uddrag
1. Segmentering
Definition af målgrupper svarer til at segmentere markedet. Det vil sige at man bevidst afskærer en del af markedet og kun retter sin markedskommunikation til det eller de udvalgte segmenter. Da virksomhederne kan afsætter produkterne til hvilken som helst forbruger, bliver de nødt til at udvælge nogle af dem, som de vil rette deres markedsføring imod. For at udvælge skal man ind og finde en ”gruppe” forbruger som har lige præcis virksomhedens produkters interesse. Når man segmentere markedet er man derfor inde og kigge på 4 segmenteringskriterier; Geografiske, Demografiske, Psykografiske og Adfærd. Disse 4 segmenter indeholder bl.a. forbrugerens alder, køn, indkomst, livsstil, personlighed og ikke mindst om forbrugeren lægger mest vægt på design, kvalitet eller prisen... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind