Bogføring og opstilling af årsregnskab
- HHX 1. år
- Virksomhedsøkonomi B
- 10
- 12
- 1919
- Word2007
Bogføring og opstilling af årsregnskab
Dette er en emneopgave i virksomhedsøkonomi, der omhandler hvorledes man bogfører, hvilke poster der hører til hvad, samt hvordan man opstiller et årsregnskab.
Indhold
1. Forklaring af nedenstående konti:
2. Bogholderi:
3. Momssystemet:
4. Regnskabsafslutning i en handelsvirksomhed:
5. Regnskabsafslutning i en produktionsvirksomhed
Uddrag
Emneopgave i virksomhedsøkonomi (kap 3-7)
Bogføring og opstilling af årsregnskab
1. Forklaring af nedenstående konti:
Omkostninger:
Omkostninger er de penge virksomheden har forbrugt i det pågældende år. Det er noget som hurtig mister sin værdi, da tingene kun kan bruges én gang. Det kan fx være noget som printer papir eller frimærker eller lign.
I resultatopgørelsen under omkostninger hører disse med til:
- Vareforbrug
- Salgsfremmende omkostninger
- Lokaleomkostninger
- Bilers driftsomkostninger
- Øvrige omkostninger
- Renteomkostninger
Indtægter:
Indtægter er de penge som virksomheden har tjent ind i det pågældende år.
I resultatopgørelsen under indtægter hører disse med til:
- Omsætning
- Renteindtægter
Aktiver:
Aktiver viser hvad virksomheden har placeret deres kapital i, derudover har de en ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind