Sproglige og filmiske virkemidler

Kampagnefilmens titel imiterer ungdomssprog

Titlen "Småsyg? Jeg-tror-det-er-fedest-jeg-bliver-hjemme-i-dag-Styrelsen" er formuleret i noget, der skal minde om det sprog, som de unge taler. Sproget i titlen understreger på den måde, at kampagnefilmens målgruppe er de unge. Filmen forsøger at tale de unges sprog og forsøger på den måde at måde de unge i øjenhøjde, som man siger. 

Udfordringen ved den kommunikationsstrategi er, at de hurtigt kommer til at virke nedladende. De unge er udmærket klar over, at afsenderen forsøger at indynde sig hos dem ved at imitere deres sprog. Nogen vil synes, det er sjovt, og måske vil nogen føle sig set og anerkendt. Andre vil føle sig talt ned til. 

Filmen bruger stilhed på en sigende måde

Der er ikke ret mange ord ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind