Fortolkning

Her kan du få idéer til at fortolke, hvordan humoren og de filmiske virkemidler er med til at understøtte budskabet i kampagnefilmen "Hjelm har alle dage været en god idé".

De filmiske virkemidler leder vores forventninger på afveje

Kampagnefilm leder bevidst vores forventninger på vildspor. Filmen ligner fra sit første supertotalbillede af vikingelandsbyen mere en fantasyserie, end en kampagnefilm om cykelhjelme. Der går lang tid, før filmen overhovedet nævner ordet hjelm. På det tidspunkt er vi allerede fordybede i gennemførte og velproducerede vikingeunivers, der minder os om serier som Game of Thrones eller Vikings.

De filmiske virkemidler bliver altså brugt til at fange vores interesse og aflede vores forventninger. Hvis kampagnefilmen fra begyn...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind