Opgave 1

Karakteriser det danske marked for tøj til kvinder. Inddrag bilag 1, 2, 3, 4 og 5. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag med mellemrum.

Vi starter med at gennemgå de fem bilag du bliver bedt om at bruge i din karakteristik af det danske marked for tøj til kvinder. Derefter guider vi dig igennem, hvad der er relevant at komme ind på i din karakteristik.

Bilag

Bilag 1

Bilag 1 handler om, hvordan nedlukningen under coronapandemien påvirkede det danske marked for dametøj. Vi får at vide, at e-handel var den største distributionskanal i 2021, selvom væksten var lidt lavere end for 2020. Det forventes, at konkurrencen inden for online distribution vil blive intensiv, da der kommer nye e-handelsvirksomheder. Dog har de udenlandske e-handelsvirksomheder en faldende omsætning. Men danske virksomheder er fortsat nødt til at forbedre deres udbud for at kunne konkurrere.

Vi får desuden at vide, at kvinder i højere grad handler online sammenlignet med mænd.

Bestseller er ifølge bilaget markedsleder i branchen på grund af sine mærker (Only, Vero Moda og Vila), en massiv online tilstedeværelse, et højt mærkekendskab og en høj kundeloyalitet. H&M er den anden dominerende virksomhed på markedet.

Det forventes, at der fortsat vil være vækst i salget af dametøj - både samlet set og indenfor de forskellige produktkategorier. Yderligere er der en forventning om, at små dametøjsvirksomheder fortsat vil skulle kæmpe for at overleve, da de ikke har samme muligheder for at sikre de bedste lo...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind