DAY: Internationalisering, værdikæde, konkurrencestrategi, parametermix | Afsætning A
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 7
- 9
- 2310
DAY: Internationalisering, værdikæde, konkurrencestrategi, parametermix | Afsætning A
Opgave om Day Birger ET Mikkelsen, der kommer ind på følgende:
- Internationalisering
- Born global/Uppsala
- Værdikæde
- Kernekompetence
- Konkurrencestrategi
- Parametermix
Skrevet i 2009.
Indhold
DAY Birger et Mikkelsen 3
DAY internationalisering 3
Uppsala 3
Born global 4
Værdikæde 5
Støtteaktiviteter 5
Primæreaktiviteter 5
Konkurrencestrategi 7
Parametermix 7
Uddrag
DAY Birger et Mikkelsen
DAY Birger et Mikkelsen er en dansk international produktionsvirksomhed ejet af Keld Mikkelsen sammen med den islandske investeringsvirksomhed Baugur Group. Virksomheden producerer mærkevaremodetøj til mænd og kvinder men også interiør til hjemmet. Deres produkter signalerer moderigtig stil, men er samtidig til at betale. De sælger til B2B markedet.
DAY WOMEN og DAY MEN henvender sig primært til aldersgruppen 30-40 år. Deres målgruppe er international, og der foretages ikke national tilpasning af produkterne. DAY sælger i Danmark, men de eksporterer også meget til udlandet. Virksomheden har datterselskaber i Norge, Sverige, Storbritannien, Holland, Tyskland, Frankrig og Spanien.
DAY internationalisering
DAY er en virksomhed som eksporterer til 14 lande. DAY sælges i 750 butikker og desuden har de 21 egne butikker, heraf ti i Danmark, ni i Storbritannien, en i Irland og en i Sverige.
Omsætningen i Danmark udgør 30% af den samlede omsætning, hvilket betyder at de tilbageværende 70% er omsætningen i udlandet.
Dette betyder at DAY er et internationalt mærke. Vi får ikke at vide om DAY er born global eller de har gennemgået processen i Uppsala modellen... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind