Markedsanalyse af USA for Faxe Kondi

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 14
  • 3989
  • PDF

Markedsanalyse af USA for Faxe Kondi

Indhold:
Faxe Kondi – sodavands markedet
Virksomhedsbeskrivelse
SWOT
Beskrivelse af produktet ud fra de 4 p'er.
Markedsanalyse af USA
Købsadfærd
Konklusion
Segmentering på konsumentmarked for produktet Faxe Kondi
Smuk-modellen:
Konklusion på markedsanalyse for USA:

Uddrag

Faxe Kondi – sodavands markedet
Faxe Kondi er en sportssodavand, som bliver lanceret af Faxe bryggeri – royal unibrew. Faxe kondi har været den førende sportsvand i mere end 30 år, og blev introduceret i 1971 som en sportsvand med ekstra brændstof til hjernen og musklerne. Faxe kondi indeholder druesukker, og ses derfor ofte i forbindelse med sports klubber og sports arrangementer. Faxe kondi er også med til at sponsere over 1000 sportsklubber, inden for stort set alle sports grene.
I Danmark er Faxe kondi en utrolig populær sportsdrik, men kan dog ikke fås særlig mange andre steder end i Danmark.

På PLC-kurven befinder Faxe Kondi sig i modningsfasen. Det er et produkt der er blevet accepteret på markedet og derfor er væksten rimelig stillestående. Selvom Faxe Kondi står godt på markedet, gælder det stadig om at holde sig på toppen, de må kæmpe for at informere konsumenterne og deres produkt, hvilket de bl.a. gør i gennem sport.
I USA ligger produktet i introduktions fase, - fordi produktet ikke er på markedet endnu.

Virksomhedsbeskrivelse

Faxe Kondi bliver produceret på Unibrew Bryggeri i Faxe. Der produceres mange former for øl, malt, læskedrikke, som sodavand, vand og juice. I Danmark er Unibrew førende på markedet inden for øl og læskedrikke. Og udover her lanceret de også i Tyskland, Italien og som grænsehandels varer, og andre steder i Europa. Også lande som Italien, Litauen og Polen forhandler Unibrew... Køb adgang for at læse mere

Markedsanalyse af USA for Faxe Kondi

[1]
Bedømmelser
  • 04-12-2012
    Den var fint nok, men mangler lidt mere