Virtual reality | HTX Engelsk A | Juli 2019

I denne study guide kan du få hjælp til at arbejde med emnet virtual reality, som var fokus for en opgave i et vejledende skriftligt eksamenssæt i Engelsk A på HTX, som blev udgivet i juli 2019. Vi giver dig summaries af det vedlagte tekst- og videomateriale, samt idéer til at redegøre og diskutere. 

Opgaveformuleringer

Assignment 4A-1

Argumentative essay

Using all the texts from the given material, write an argumentative essay in which you account for and discuss issues of virtual reality. Give your essay an appropriate headline.

Word count: 800-1200 words

Source material:

  • Virtual reality, fake news, and the future of fact
  • The Ethical Challenges of Immersive Journalism
  • 10 ethical concerns that will shape the VR industry

Your essay must include references to the source material. All sources must be documented.

Assignment 4A-2

Manuscript for a speech

Using all the texts from the given material, write a manuscript for a speech in which you address issues of virtual reality. Include in your speech the circumstances in which the speech is held.

Word count: 800-1200 words

Source material:

  • Virtual reality, fake news, and the future of fact
  • The Ethical Challenges of Immersive Journalism
  • 10 ethical concerns that will shape the VR industry

Your manuscript must include references to the source material. All sources must be documented.

Præsentation af emnet

Virtual reality og augmented reality er forskellige teknologier som bliver brugt til at skabe nye digitale oplevelser, som kan give en særlig grad af indlevelse for brugerne.

Virtual reality er betegnelsen for en fuldt computergeneret simuleret virkelighed, som typisk opnås ved at brugeren bærer særligt konstruede virtual reality-briller, som gør at man kan bevæge hovedet og 'se sig omkring' i den digitale virkeligheden. Mange forskellige medier er i stigende grad begyndt at anvende virtual reality, både inden for underholdning og nyhedsformidling.

Augmented reality er betegnelsen for computergenerede elementer, som på forskellige måder bliver kombineret med vores egen virkelighed, fx ved at man ser gennem kameraet på sin smartphone, som så kan tilføje forskellige elementer til billedet (Pokemon Go er et kendt eksempel på et spil, som bruger AR-teknologi).

 

Teksten herover er kun et uddrag. Køb medlemskab for at læse den fulde tekst.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind

Virtual reality | HTX Engelsk A | Juli 2019

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.