Synopsis om læring og intelligens i Psykologi B

Titel

Læring og intelligens

Problemformulering

1)    Hvordan fremmer man bedst børns intelligens?

Redegørelse

-       H. Gardner har udformet en teori om at hvert individ har en eller flere former for intelligenser også kaldet ”de syv intelligenser”; intelligensen for det verbale, intelligensen for musik, intelligensen for det logisk-matematiske, intelligensen for det spatiale(rumlige) og intelligensen for det kropslige-kinætiske, intelligensen for det intrapsykiske og intelligensen for det interpsykiske.  Gardner troede derved også på at ved en psykologisk test, kan der ikke være noget forkert svar – han arbejdede ud fra det svar han fik fra barnet.

-       Jean Piagets teori bygger på, at børn gennem aktivitet oplagrer kognitive strukturer. De ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind